Pengadil EPL Tak Reti Pakai VAR

 Pengadil EPL Tak Reti Pakai VAR. Ia adalah hari pengurus tidak bersetuju mengenai penggunaan betul pembantu pengadil video apabila beberapa perlawanan Liga Perdana menimbulkan keputusan kontroversi pada hari Sabtu.


Pengadil EPL Tak Reti Pakai VAR

West Ham dinafikan gol penyamaan pada minit ke-90 apabila percubaan Maxwel Cornet diketepikan selepas Jarrod Bowen diadili telah mengasari Edouard Mendy dalam pembentukan - keputusan yang disebut David Moyes sebagai "skandal".


Di tempat lain, Newcastle melihat apa yang disebut oleh Eddie Howe sebagai "gol yang sangat bagus" diketepikan dan bos Leeds Jesse Marsch dibuang padang kerana reaksinya terhadap dua keputusan penalti yang tidak menyebelahi pasukannya dalam kekalahan kepada Brentford.


"Pemain dan pengurus telah dikecewakan hari ini, ia adalah hari yang mengerikan - mereka telah dikecewakan oleh keputusan seperti itu," kata Alan Shearer pada Match of the Day.


Bekas pengurus papan atas Tony Pulis berkata di BBC Radio 5 Live: "Ini bukan VAR - biar saya betulkan ini. VAR hanya merekodkan rakaman TV, orang yang menjalankan VAR.

"Manusia itulah yang membuat keputusan. Pengadil yang terperangkap di pejabat itu, di mana sahaja mereka berada, membuat keputusan."




Terdapat satu contoh, bagaimanapun, seorang pengadil diberitahu untuk berunding dengan pemantau padang dan tetap dengan keputusan mereka di atas padang.


Itu berlaku di Nottingham Forest, di mana Michael Oliver menghadiahkan penalti untuk bola baling dan - lima minit kemudian - ia dijaringkan oleh Brennan Johnson.


"Syabas Michael Oliver, akhirnya pengadil berani berkata 'Saya tetap dengan keputusan saya'," kata Shearer. "Jangan terkejut melihat lebih banyak perkara itu dalam beberapa minggu akan datang kerana dia adalah orang pertama yang melakukannya."



Previous Post Next Post