MELAKA UNITED TIDAK LAYAK BERMAIN TM PIALA MALAYSIA

MELAKA UNITED TIDAK LAYAK BERMAIN TM PIALA MALAYSIA. Selepas pengumuman awal mengenai status melaka united yang tidak dibenarkan bermain dalam kejohanan TM Piala Malaysia. Hari ini, MFL sekali lagi mengeluarkan kenyataan mengenai pasukan yang menggantikan Melaka united.


MELAKA UNITED TIDAK LAYAK BERMAIN TM PIALA MALAYSIA


MELAKA UNITED TIDAK LAYAK BERMAIN TM PIALA MALAYSIA

Penang fc telah dipilih untuk menggantikan melaka untuk saingan piala malaysia nanti. Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan. mMFL mengatakan;


 SEMUA PASUKAN LIGA SUPER KECUALI MELAKA UNITED LAYAK TM PIALA MALAYSIA 2022


Malaysian Football League (MFL) mengumumkan kesemua pasukan Liga Super akan mengisi slot TM Piala Malaysia 2022 selepas satu daripadanya telah ditinggalkan oleh Melaka United FC (MUFC).


Keputusan itu dicapai oleh Ahli Lembaga Pengarah MFL selepas ketiadaan MUFC dalam aksi TM Piala Malaysia musim ini disebabkan kegagalan menyelesaikan masalah tunggakkan gaji pemain dan pegawai.


“MUFC kini sedang menduduki tempat kesembilan Liga Super 2022 dan tidak dibenarkan untuk bertanding dalam pertandingan TM Piala Malaysia 2022.


“Maka pasukan pengganti harus dipilih daripada Liga Super untuk mengekalkan bilangan 11 pasukan Liga Super dan lima pasukan Liga Premier dalam pertandingan Piala Malaysia 2022 di mana kesemua pasukan Liga Super kecuali MUFC akan memperolehi slot TM Piala Malaysia 2022,” kata MFL dalam satu kenyataan rasmi.

Post a Comment

Previous Post Next Post