Kim Pan Gon Lantik Safawi Sebagai Kapten Harimau Malaya

Kim Pan Gon Lantik Safawi Sebagai Kapten. Teka teki mengenai siapakah yang akan menjadi Kapten pasukan Harimau Malaya dalam kejohanan king's cup tidak lama lagi terjawab. Jurulatih dari korea selatan, kim pan gon telah melantik safawi bersama dengan 2 kapten sebelum ini bagi mengetuai cabaran kali ini.


Kim Pan Gon Lantik Safawi Sebagai Kapten


Kim Pan Gon Lantik Safawi Sebagai Kapten

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh FAM berbunyi;

Ketua jurulatih kebangsaan, Kim Pan Gon telah melantik Safawi Rasid sebagai salah seorang daripada tiga kapten skuad Harimau Malaya bersama-sama Syafiq Ahmad dan Dion Cools bagi menghadapi 48th King's Cup 2022 di Chiang Mai, Thailand, 22 hingga 25 September ini.


Syafiq dan Dion sebelum ini bersama-sama penjaga gol, Farizal Marlias dan Safiq Rahim merupakan empat kapten Harimau Malaya ketika kempen Kelayakan Piala Asia 2023, Jun lalu tetapi dengan ketiadaan Farizal dan Safiq bagi kem latihan pusat kali ini, Safawi telah dinamakan sebagai pengganti untuk membentuk gandingan tiga kapten Harimau Malaya untuk ke Chiang Mai.

--

Semoga berjaya buat semua pemain Harimau malaya dalam kejohanan kali ini. Misi untuk menserasikan pemain menjelang aksi Piala Asia 2023 nanti perlu diteruskan dan perlu dikukuhkan agar jurulatih negara mempunyai pilihan yang banyak untuk dibawa ke sana nanti.



Previous Post Next Post