Itali Malukan England

Itali Malukan England.  England mengalami rasa malu kerana tersingkir daripada kumpulan Liga Negara-Negara Uefa selepas tewas kepada Itali di Milan.


Jaringan menakjubkan Giacomo Raspadori pada minit ke-68 memecah kebuntuan di San Siro apabila permainan yang tidak mempunyai sebarang percikan akhirnya kembali hidup selepas rehat, dengan rentak tanpa kemenangan England berlanjutan kepada lima perlawanan, yang terburuk sejak Jun 2014.

Itali Malukan England


Raspadori menghasilkan kawalan segera dan penyudah kaki kanan yang sengit yang memberikan penjaga gol Nick Pope, untuk Jordan Pickford yang cedera, tiada peluang.


Pengurus Gareth Southgate tetap percaya dengan Harry Maguire walaupun bergelut di Manchester United, pemain pertahanan itu mengalami detik cemas awal apabila penyerang West Ham United Gianluca Scammaca menewaskannya di udara di tiang jauh, hanya untuk gabungan Pope dan tiang kayu untuk mengekalkan tandukannya keluar.


England bertindak balas akhirnya, penjaga gol Itali, Gianluigi Donnarumma menghasilkan gol berganda daripada Harry Kane, walaupun pasukan tuan rumah mempunyai peluang mereka sendiri dalam perlawanan akhir yang penuh gemuruh.

Previous Post Next Post