Hatrik Son Heung Min, Bantu Tottenham Belasah Leicester

Hatrik Son Heung Min, Bantu Tottenham Belasah Leicester.  Son Heung-min menamatkan kemarau golnya dengan hatrik selama 13 minit ketika Tottenham tanpa belas kasihan menghukum persembahan seram pertahanan terbaru Leicester.


Hatrik Son Heung Min, Bantu Tottenham Belasah Leicester


Penyerang Korea Selatan itu bertindak balas kepada keputusan Antonio Conte untuk menurunkannya ke bangku simpanan selepas permulaan musim yang tandus dengan datang untuk melengkung dua gol hebat dan mencetak gol sepertiga lewat.


Spurs mengekori penalti awal Youri Tielemans tetapi mengambil kesempatan daripada kegagalan The Foxes di set-piece apabila Harry Kane dan Eric Dier mengangguk dari sudut untuk menghidupkan permainan.


Penyudah hebat James Maddison buat kali pertama sekali gus menyamakan kedudukan Leicester sekali lagi, tetapi kesilapan Wilfried Ndidi membolehkan Rodrigo Bentancur mengemudi Tottenham kembali di hadapan sebelum pemain gantian Son mencuri perhatian.


Kemenangan mengekalkan permulaan tanpa kalah Spurs pada musim Liga Perdana apabila mereka naik ke tangga kedua, sama dengan mata dengan pendahulu Manchester City.


Sementara itu, Leicester kekal di kaki carta, masih mencari kemenangan pertama mereka, walaupun telah mendahului dalam empat daripada tujuh perlawanan mereka setakat ini.


Seperti pada semua perlawanan Liga Perdana hujung minggu ini, peminat memerhatikan senyap seminit untuk mendiang Ratu Elizabeth II dan tepukan pada minit ke-70 bagi menghormati pemerintahannya selama 70 tahun.

Previous Post Next Post