Erling Haaland menjaringkan dua gol

 Erling Haaland menjaringkan dua gol ketika Manchester City membuka kempen Liga Juara-Juara dengan membelasah pasukan Sevilla yang suram. Gol kesembilan Haaland dalam lima perlawanan membolehkan City melangkah ke Sepanyol, dengan penyerang Norway itu menerpa masuk dari hantaran silang Kevin de Bruyne yang hebat.


Erling Haaland menjaringkan dua gol


Dia menambah catatannya selepas rehat apabila dia sekali lagi berada di tangan untuk menjaringkan gol dari jarak dekat selepas penjaga gol tuan rumah Yassine Bounou menepis rembatan Phil Foden ke arahnya.


Di antaranya, pemain tengah England, Foden telah memberikan City kusyen yang sihat dalam aksi pembukaan Kumpulan G mereka, mengusik penandanya Nemanja Gudelj sebelum menyapu bersih percubaan kaki kiri ke sudut kanan bawah jaring.


Ruben Dias menggariskan jurang dalam kelas antara juara Liga Perdana itu dan pasukan yang menamatkan saingan di tempat keempat dalam La Liga penggal lalu, menyilangkan hantaran lintang Joao Cancelo ke tengah gawang kosong.


"Apabila mereka bermain lebih baik, kami menjaringkan gol kedua dengan aksi cemerlang daripada Phil [Foden]. Kemudian selepas lebih mudah - kami memberikan lebih banyak hantaran," kata pengurus City, Pep Guardiola kepada BT Sport.


"Kadang-kadang kami mahu tergesa-gesa begitu cepat kerana Erling ada di sana. Anda mempunyai daya tarikan ini, kami mahu menyerangnya kadang-kadang. Kami perlu lebih bersabar. Saya fikir bilangannya sepanjang kariernya, bukan hanya di sini, agak serupa.


"Jadi dia mempunyai rasa gol yang luar biasa. Kami mempunyai jumlah yang luar biasa dalam menjaringkan gol, jadi kami mahu teruskan seperti itu."


Cara kemenangan City dan garis markah akhir tidak terlalu menyanjung, dengan pelawat dominan sepanjang keseluruhannya.


Skuad kendalian Julen Lopetegui kelihatan kekurangan idea menyerang dan kehilangan keyakinan selepas permulaan tanpa kemenangan mereka dalam musim La Liga.


Dengan John Stones dan Kyle Walker hilang kerana kecederaan ringan, Guardiola memberikan penampilan sulung kepada pemain pertahanan Switzerland, Manuel Akanji, tetapi selain percubaan liar dari Alejandro Gomez pada separuh masa pertama, tuan rumah hampir tidak mengancam.


Kemenangan menyeluruh itu meletakkan City di tangga teratas kumpulan mereka, dengan Borussia Dortmund kedua dengan perbezaan gol selepas menewaskan FC Copenhagen 3-0 dalam perlawanan pembukaan mereka.

Previous Post Next Post