Chelsea memulakan kempen Liga Juara-Juara dengan kekalahan mengejut

 Pemenang dua kali Chelsea memulakan kempen Liga Juara-Juara mereka dengan kekalahan mengejut di Dinamo Zagreb. Juara Croatia itu mempunyai rekod buruk dalam pertandingan ini - hanya menang lima daripada 43 perlawanan sebelum pertemuan ini - tetapi mereka berdegil bertahan selepas mendahului separuh masa pertama.


Chelsea memulakan kempen Liga Juara-Juara dengan kekalahan mengejut


Mislav Orsic yang berbahaya menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-13, berlari dari garis tengah dan dengan cantik melakukan penyudah melepasi Kepa Arrizabalaga yang sedang mara.


Dinamo menghampiri satu saat dengan perit tetapi percubaan jarak jauh Stefan Ristovski yang gemuruh berjaya disambar dengan hebat oleh Arrizabalaga.


Pemain yang menandatangani tarikh akhir Pierre-Emerick Aubameyang telah diberikan penampilan sulung di Chelsea dan, walaupun bekas kapten Arsenal itu mempunyai gol yang diketepikan kerana ofsaid, dia sebahagian besarnya memandang rendah daripada rentak.


Armando Broja menggantikan Aubameyang sejurus sebelum tanda sejam, tetapi pemain Albania itu mempunyai sedikit impak dalam persembahan keseluruhan yang tidak berbelah bahagi daripada anak buah Thomas Tuchel.


Chelsea melancarkan serangan lewat ke gawang Dinamo dan tuan rumah berasa lega melihat rembatan rendah Reece James menggegarkan kaki tiang ketika berbaki lima minit.


Dalam perlawanan lain Kumpulan E, juara Serie A AC Milan seri 1-1 menentang juara Austria FC Salzburg.

Previous Post Next Post