Dalot jaringkan 2 gol, Portugal belasah Czech Republic

 Diogo Dalot menjaringkan dua gol ketika Portugal meningkatkan harapan mereka untuk layak ke pusingan akhir Liga Negara-Negara dengan kemenangan ke atas Republik Czech.


Dalot jaringkan 2 gol, Portugal belasah Czech Republic. Pemenang 2019 memanfaatkan sepenuhnya kekalahan Sepanyol kepada Switzerland untuk mendahului dua mata di puncak Kumpulan A2. Portugal mesti mengelak kekalahan dalam perlawanan terakhir kumpulan menentang Sepanyol pada hari Selasa untuk mara ke pusingan akhir musim panas akan datang.


Dalot jaringkan 2 gol, Portugal belasah Czech Republic




Rakan sepasukan Dalot di Manchester United, Bruno Fernandes menjaringkan gol kedua dan Diogo Jota menambah gol keempat lewat.


Perlu mengelak kekalahan di Prague untuk memberi peluang kepada diri mereka untuk melayakkan diri menentang Sepanyol, pasukan Fernando Santos bertindak balas dengan tegas apabila tewas dalam perlawanan Liga Negara-Negara sebelum menentang Switzerland pada Jun.


Rembatan kali pertama Dalot daripada hantaran ke belakang Rafael Leao dan penyudah Fernandes daripada hantaran silang rendah Mario Rui meletakkan Portugal mengawal.


Penyerang Czech, Patrik Schick tidak dapat mengurangkan separuh defisit daripada sepakan penalti sebelum separuh masa selepas Cristiano Ronaldo dihukum kerana bola baling.


Itu membolehkan pertahanan kanan Dalot meletakkan permainan di luar jangkauan tujuh minit selepas bermula semula dengan penyudah kaki kiri yang hebat dari luar kotak penalti, sebelum Jota dari Liverpool menanduk masuk dengan baki lapan minit.


Ronaldo, yang membantu gol Jota ketika dia menanduk masuk ke dalam kotak enam ela, memerlukan rawatan pada separuh masa pertama selepas mengalami tamparan di muka dalam perlanggaran dengan penjaga gol Czech, Tomas Vaclik.


Republik Czech jatuh ke tangga tercorot kumpulan dan mesti menewaskan Switzerland dalam perlawanan terakhir mereka untuk mengelak penyingkiran ke Liga B.

Previous Post Next Post