Chelsea Seri Perlawanan Pertama Graham Potter

Chelsea Seri Perlawanan Pertama Graham Potter. Graham Potter memulakan pemerintahannya di Chelsea dengan keputusan seri menentang RB Salzburg, meninggalkan pasukannya dengan tugas berat untuk layak ke peringkat kalah mati Liga Juara-Juara.


Chelsea Seri Perlawanan Pertama Graham Potter


Chelsea Seri Perlawanan Pertama Graham Potter

Dalam penampilan sulung pertandingannya, bekas bos Brighton itu memilih Raheem Sterling sebagai pertahanan sayap yang maju tetapi menyaksikan perjudian itu membuahkan hasil apabila penyerang itu melencong ke sudut bawah sejurus selepas rehat.


Ia merupakan persembahan yang lebih baik daripada kekalahan Chelsea kepada Dinamo Zagreb dalam perlawanan pembukaan Kumpulan E minggu lalu, yang menandakan penamat kepada bekas pengurus Thomas Tuchel.


Tetapi pasukan Austria yang dilatih Matthias Jaissle mendapat gol penyamaan pada minit ke-75 apabila Thiago Silva terlepas terjahan, membolehkan Noah Okafor melakukan hantaran lintang rendah Junior Adamu.


Matlamat itu menyerlahkan risiko yang terlibat dalam pendekatan positif Potter, dengan Sterling dan Marc Cucurella terkeluar dari kedudukan. Tetapi tuan rumah boleh memperoleh kemenangan apabila Reece James melepaskan tendangan percuma dan pemain gantian Hakim Ziyech hampir menanduk masuk di tiang belakang.


Berikutan kemenangan 3-1 AC Milan sebelum ini ke atas Zagreb, Chelsea menduduki tangga terbawah Kumpulan E selepas dua perlawanan dengan juara Serie A itu seterusnya di Stamford Bridge pada 5 Oktober.

Previous Post Next Post