Arsenal mengekalkan Kemenangan 100% permulaan musim ini

Arsenal mengekalkan Kemenangan 100% permulaan musim ini. Arsenal mengekalkan 100% permulaan musim ini untuk kekal di puncak Liga Perdana dengan kemenangan tipis ke atas pasukan Aston Villa yang hambar. Keputusan itu mungkin menambah tekanan kepada bos Villa, Steven Gerrard yang menyaksikan pasukannya tewas empat daripada lima perlawanan pertama mereka.


Arsenal mengekalkan Kemenangan 100% permulaan musim ini






Arsenal mengekalkan Kemenangan 100% permulaan musim ini

Bagaimanapun, dia mungkin mempunyai sedikit aduan di sini dengan pasukannya bergelut untuk menandingi keamatan tuan rumah terutamanya dalam tempoh pertama yang berat sebelah.


Gol ketiga Gabriel Jesus musim ini adalah ganjaran yang tidak seberapa untuk penguasaan separuh masa pertama Arsenal dengan penyerang Brazil itu menyapu bersih percubaan rendah melepasi penjaga gol Villa, Emiliano Martinez selepas dia meraba-raba rembatan terbias Granit Xhaka.


Dan sementara Villa bertambah baik selepas rehat dan menemui gol penyamaan terus dari pukulan sudut Douglas Luiz - ketika penjaga gol Arsenal, Aaron Ramsdale membantah bahawa dia dihalang oleh Boubacar Kamara - mereka berada pada tahap yang sama selama kurang dari tiga minit.


Skuad kendalian Mikel Arteta, yang membawa ancaman lebih besar sepanjang masa, terus menyerang dan kembali mendahului dengan Gabriel Martinelli memalingkan hantaran lintang Bukayo Saka.


Ini bermakna Arsenal telah memenangi lima perlawanan pembukaan liga buat kali pertama sejak kempen 2004-05, apabila mereka menduduki tempat kedua.

Previous Post Next Post