Jorginho Penalti Selamatkan Chelsea

Jorginho Penalti Selamatkan Chelsea. Chelsea membuka musim Liga Perdana Inggeris dengan kemenangan ke atas Everton apabila sepakan penalti Jorginho memutuskan pertandingan buruk di Goodison Park.

Jorginho Penalti Selamatkan Chelsea


Thomas Tuchel memperkenalkan pemain musim panas Kalidou Koulibaly dan Raheem Sterling dari awal tetapi ia adalah salah seorang bintang terkenal Chelsea yang menyelesaikan masalah apabila Jorginho melancarkan sepakan penalti menewaskan Jordan Pickford pada masa kecederaan separuh masa pertama berikutan kekasaran Abdoulaye Doucoure ke atas Ben Chilwell.

Jorginho Penalti Selamatkan Chelsea

Everton, tanpa penyerang yang diiktiraf berikutan penjualan Richarlison dan kecederaan kepada Dominic Calvert-Lewin, berhempas-pulas berhempas-pulas tetapi kekurangan kualiti dan ancaman dalam serangan.


Perjuangan pengurus Frank Lampard tidak dibantu oleh kecederaan awal yang serius kepada pemain pertahanan Ben Godfrey, yang ditarik keluar menggunakan pengusung berikutan cabaran ke atas Kai Havertz dan kemudiannya disahkan patah kaki, dengan Yerry Mina seorang lagi cedera pada separuh masa kedua.


Chelsea terselamat dalam keadaan selesa dan dapat memberikan penampilan sulung kepada pemain baru Marc Cucurella, pemain pertahanan yang ditandatangani dari Brighton dalam perjanjian yang akhirnya boleh bernilai £62m, kerana mereka menjadikannya permulaan yang menang.

Previous Post Next Post