Penang fc buat comeback untuk belasah Pahang.

Penang fc buat comeback untuk belasah Pahang. Tatkala pemain pasukan pahang sudah bersedia meraikan kemenangan mereka apabila mereka mendahului dalam perlawanan ini, penang fc bangkit menyamakan kedudukan seterusnya memenangi perlawanan ini.

Penang fc buat comeback untuk belasah Pahang.


Penang fc buat comeback untuk belasah Pahang.

Pasukan pahang bermula garang apabila berjaya menjaringkan gol awal pada minit ke 11 dan juga minit ke 20. Gol pertama menjadi milik penyerang import mereka steven rodriguez dan gol kedua pula menjadi milik bekas pemain penang fc azwan arippin.

Penang tidak menyerah kalah, mereka terus menyerang kubu pahang dan hasilnya pada minit ke 45 sebelum rehat, t saravanan berjaya menjaringkan gol pertama penang.

Bersambung kembali babak kedua, pasukan penang dan pahang bermain baik dan saling bertukar serangan. namun penang lebih bertuah apabila mendapat gol penyamaan pada minit ke 86 menerusi hilal el helwe. 

memandangkan keputusan seri, masa tambahan selama 30 minit dimainkan bagi mencari pemenang. Selepas masa tambahan berlangsung, penang terus menekan pahang yang bermain dengan 10 orang pemain dan hasilnya pada minit ke 96 dan 98. keduanya hasil jaringan lucas dan juga hilal.

Pada minit ke 104, hidalgo dilayangkan kad merah kedua yang menyaksikan pasukan pahang bermain dengan 9 orang pemain.

Penang pula terus menyerang dan mendapat gol ke lima menerusi pemain yang baru masuk iaitu thivandaran. keputusan akhir pahang 2-5 penang.


Previous Post Next Post