Arsenal membuat tawaran untuk pemain Leeds United.

Arsenal telah membuat tawaran untuk perancang Leeds United, Raphinha. Ia difahamkan sebagai tawaran rasmi pertama yang diterima Leeds untuk penyerang Brazil itu, yang menjaringkan 11 gol Liga Perdana musim lalu. Bagaimanapun, sumber mengatakan tawaran itu jauh di bawah penilaian mereka dan pasti akan ditolak.


Arsenal membuat tawaran untuk pemain Leeds United.

Arsenal membuat tawaran untuk pemain Leeds United.

Pemain berusia 25 tahun itu, yang menyertai Leeds dari Rennes pada 2020, telah menarik minat beberapa kelab dalam Liga Perdana dan luar negara.


Dia merasakan dia lebih suka menyertai Barcelona jika prospek itu menjadi kenyataan, tetapi tidak diketahui sama ada gergasi Sepanyol itu akan mempunyai kewangan untuk melakukan perjanjian.


Dia telah menjaringkan 17 gol dalam 60 penampilan Liga Perdana untuk kelab West Yorkshire itu - yang ingin mengekalkan pemain itu - termasuk gol pembuka penting dari sepakan penalti dalam perlawanan terakhir mereka musim lalu apabila mereka menang di Brentford untuk mengekalkan liga utama mereka. status.


Sementara itu, difahamkan Leeds masih menerima pendekatan rasmi daripada Manchester City untuk pemain tengah England, Kalvin Phillips.


Masa depan Elland Road Phillips telah menjadi subjek perdebatan sengit sejak akhir musim ini.


Dan sementara Leeds mahu Phillips menandatangani kontrak baharu untuk kekal bersama kelab zaman kanak-kanaknya, mereka bersedia untuk City menyatakan minat mereka dan memahami adalah sukar bagi pemain berusia 26 tahun itu untuk menolak tawaran itu apabila ia tiba.

Post a Comment

Previous Post Next Post