Biodata Sweet Qismina Pelakon Drama Bidadari Salju (2020)

Biodata Sweet Qismina Pelakon Drama Bidadari Salju (2020). Nama 'Sweet Qismina' bukanlah asing bagi penggemar drama tempatan. Sweet Qismina merupakan seorang pelakon terkenal di Malaysia. Banyak drama lakonan Sweet yang trending dan terbaru drama bidadari salju sedang hangat ditayangkan di tv3. Berikut merupakan Biodata Sweet Qismina Pelakon Drama Bidadari Salju (2020).  

Biodata Sweet Qismina Pelakon Drama Bidadari Salju (2020)

Biodata Sweet Qismina Pelakon Drama Bidadari Salju (2020)

Pemilik nama penuh Farhanna Qismina binti Supandi. Terkenal dengan nama artis iaitu Sweet Qismina. Selain itu, dia lebih mesra dipanggil dengan Sweet dan Sweet Farhana. 

Lahir pada 24 Oktober 1997 di Muar, Johor dan kini telah berusia 22 tahun. Sekarang Sweet menetap di Kuala Lumpur.

Aku ingat lagi masa sweet mula-mula masuk tv dalam drama Hikayat Putera Shazlan yang ditayangkan di Astro Ceria. Memang best cerita tu. Tak pernah miss tau. hehe

Antara drama dibintanginya seperti Elly & Epit, Waktu Rehat, Cinta Hati Abah, Sayang Papa Saya Tak, Misteri Wan Peah, Isteri Untuk Diiktiraf, Cinta Tiada Ganti dan Adam Chempaka. 

Jom FOLLOW Instagram Sweet Qismina (klik).

Selain drama, Sweet Qismina juga terlibat dalam telefilem. Antara telefilem yang dilakonkannya adalah telefilem Qana'ah, Jalan Belakang Rumah, Suatukala, Cucuk Sanggul Seroja, DM Hati Awak, Misi Penculikan Cinta, Wakaf Dosa, Samad Tedung dan banyak lagi.


 

Biodata Sweet Qismina Pelakon Drama Bidadari Salju (2020)

Memang banyak drama dan telefilem lakonan Sweet ni. Sebab itu kalau perasan dia masih kekal dalam dunia senia walaupun dah lama memasuki bidang ini. Semoga Sweet terus berjaya dan kekal dalam dunia seni kita.

Previous Post Next Post