Cerekarama ARAFAH TV3

Telefilem viral, ARAFAH ini akan ditayangkan malam ini, slot cerekarama di tv3 bakal menayangkan sebuah cerita yang best dan menarik. Telefilem ini mengisahkan tentang seorang anak gadis yang di uji dengan kehilangan tempat tinggal. Agaknya kenapa dia tinggal di stesen kereta api? ada apa dengan arafah ini?antara pelakon utama dalam drama ini adalah Nabila Huda !

fuhh
memang best drama ni kan.

Mesti ramai yang nangis punya lah. hehehe

Oh ya! tele arafah ini akan disiarkan semula pada 1 Julai 2023 ini di saluran TV3 tau. masih di slot tayangan hari sabtu jam 10 malam..

PELAKON Arafah


Senarai pelakon yang terlibat adalah Nabila Huda, Keisha Laila, Luqman Hafidz, Ucop, Ku Faridah, Jasmin Hamid, Eizlan Yusof dan ramai lagi ...

Cerekarama ARAFAH TV3


Sinopsis


Sinopsis cerekarama ini mengisahkan tentang perangai seorang wanita yang bernama Arafah. Makin hari perangainya makin buruk sehinggakan terpaksa ibu dan ayahnya masuk campur.

Sebenarnya dia jadi macam tu kerana kurang pemantauan dari ibu dan ayahnya yang sering sibuk dengan pekerjaan mereka.

Kenapa Arafah memberontak ?

Kisah bermula di mana, Arafah bersama anaknya berusia dua tahun duduk di bangku stesen kereta api di Kuala Lumpur. Kemudian, muncul seorang gadis remaja bernama Shiren duduk di sebelahnya. Dia sedang memandang ke satu arah dengan riak wajah seperti ada masalah.

Melihat keadaan Shiren, dia terus terkenang kisah lamanya. Dia dibesarkan nenek Zah sewaktu berusia setahun hingga 13 tahun selepas ibu dan bapanya berpisah. Ketika di bawah jagaan neneknya, hidup araf sangat berdikari dan akhlaknya masih terkawal.

Disebabkan neneknya yang terlalu mengawal kehidupan remajanya, dia mula tertarik untuk menerima pelawaan ibunya yang menetap di Kuala Lumpur dengan kehidupan lebih ‘urban’. Nenek Zah kecil hati kerana selepas bersusah payah menjaga dirinya, begitu mudah dia memilih untuk tinggal bersama-sama ibu kandungnya, Kamariah di Kuala Lumpur.

nak tahu ?

jom layan live dekat bawah ini.

Sebelum tu, kita layan promo dulu ya.

PROMO




Like page kami >> Kata Ubaid << untuk tonton live di fb


LIVE


jom tonton live streaming cerekarama arafah di sini.

link 1 - https://www.xtra.com.my/ms/livetv

Review


Aku boleh katakan yang cerita ini sangat best dan menarik. Banyak memberi pengajaran kepada kita yang menonton cerita ini.. Selebihnya korang kena tengok sampai habis supaya korang pun dapat rasa kehangatan cerita ini.

Selamat menonton.
Previous Post Next Post