3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN ! | Aku sambung lagi cerita mengenai tempat menarik untuk travel di Langkawi , sebelum ini aku dah tulis beberapa entri tentang langkawi , korang boleh rujuk di bawah entri ini ya . Hari ini aku memilih untuk bercerita mengenai  3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN ! kenapa menakjubkan ? sebabnya korang akan rasa teruja bila masuk satu tempat yang banyak gambar yang cantik. wow !

Hari ketiga aku dan keluarga di Langkawi,kami memilih untuk ke SkyCab Langkawi di Gunung Mat Chinchang . Keputusan telah di buat selepas kesemua bersetuju untuk ke sana dan mengatasi perasaan takut masing-masing . hehe Kami sampai di sana pada pukul 12 tengah hari , tetapi kami hanya boleh naik cable car pada pukul 2.45 petang jadi kami mempunyai masa hampir 2 jam 45 minit.


3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !


Serius masa ni aku dah tak tau nak buat apa, mujurlah ada 3D Art Muzium Langkawi yang terletak betul-betul dalam kawasan yang sama dengan Cable car , korang hanya perlu jalan dari Kaunter tiket Cable car sahaja . jadi tak perlu lah ambil masa lain untuk ke sana kan . maklumlah kita travel ni selalunya masa terhad, nak pi semua tempat kena susun betul-betul jadual,kalau tidak akan terlepas semuanya .

Jadi Kami ambil keputusan untuk ke 3D ART MUZIUM LANGKAWI , nak masuk ke sana ,korang kena beli tiket dahulu. ada kaunter tiket di sediakan . Harga tiket pula sama seperti nak masuk ke Underwaterworld yang aku cerita sebelum ini. iaitu seperti berikut :

HARGA TIKET 3D ART MUZIUM LANGKAWI !

Mykad
Dewasa : RM 30
Kanak-kanak : RM 20

**pastikan anda dan orang yang nak masuk ada mykad ya ! jimat kos nak masuk sebab harga dia lain-lain .

Masa nak masuk dalam 3D ART MUZIUM LANGKAWI , korang kena buka kasut tau ! hehe mula-mula aku tak dapat agak sebab apa tapi bila dah masuk baru aku tau sebabnya. Dalam tempat ni banyak gambar-gambar yang cantik dan bagi aku berkualiti di samping 3D pulak tu kan. jadi,kalau korang masuk pakai kasut, nanti berdebu atau akan kotor jadi lebih baik korang letak kasut di luar kan. lebih selesa ,rasa macam masuk rumah sendiri. hehe

Ruangan letak kasut turut di sediakan jangan risau . Bila korang masuk sahaja,maka bermula lah ekspedisi pengembaraan korang di Muzium 3D langkawi !  aku nak cerita details pun macam susah sebab masa ni aku terlalu teruja gila ! haha kalah budak-budak tadika masuk tempat ni. haha sekali sekala mai sini, jadi kita hargai betul-betul masa tu kan. Korang tengok gambar yang aku ambil di muzium 3d langkawi . cantik tak ?


3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN !

** aku tak upload gambar muka aku la yer. haha 

Amacam cantik tak ? serius kalau korang masuk dalam tu lagi cantik, gambar dalam 3d art muzium ni pun aku terpaksa save dalam bentuk yang kurang kualiti sebab nak upload, kalau aku upload pakai HD mesti lambat. apa-apa pun kualitinya tetap sama . Kalau korang nak pergi ke sana boleh lah search waze atau google maps. Gunakan keyword Cablecar langkawi pun sudah memadai . sebab ia dalam satu kawasan .

Selepas aku keluar dari 3D ART MUZIUM LANGKAWI ni , aku bagi  5/5 terhadap pengembaraan aku di sana. sesuatu yang menakjubkan dan betul-betul terbaik. aku jarang puji orang atau tempat yang aku melawat tau hehe. korang save duit dan masukkan dalam wishlist korang tau ! Semoga Entri mengenai 3D ART MUZIUM LANGKAWI MENAKJUBKAN membantu korang dalam membuat keputusan untuk melawat 3d Art muzium langkawi atau tidak .

Sekian.

p/s : nanti aku update link entri aku sebelum2 ini mengenai langkawi, maaf sebab ada urusan tak sempat nak letak .

Previous Post Next Post