CARA BELI TIKET AIR ASIA SECARA ONLINE ! KORANG KENA BACA !

CARA BELI TIKET AIR ASIA ! |  Kisah ini aku tulis berdasarkan pengalaman pertama menaiki flight AirAsia yang aku lalui baru-baru ini . Seperti kita semua sedia maklum mengenai pesawat air asia ini adalah merupakan pesawat tambang murah yang menjadi pilihan bagi pengguna untuk pergi bercuti dan juga travel ke tempat lain . Tetapi ramai yang tidak tahu CARA BELI TIKET AIRASIA  yang akhirnya menyebabkan kesukaran bila di airport nanti .

Aku pun tak pandai sangat dan baru ja belajar cara nak beli tiket air asia. Sebenarnya,sama ja cara nak beli tiket air asia dengan airlines lain cuma ada beberapa perkara penting yang korang kena tahu, korang sambung baca ya . sebelum aku bagitahu mengenai perkara penting tersebut, jom aku ajar korang CARA BELI TIKET AIR ASIA ! .

CARA BELI TIKET AIR ASIA !

1. Korang buka laman web Air Asia .

CARA BELI TIKET AIR ASIA SECARA ONLINE

2. Korang isi butiran perjalanan korang dan pilih tiket yang sesuai dengan perjalanan korang.
3. Sebelum korang beli tiket tersebut, korang kena " add on " beg yang korang nak letak di dalam perut kapal terbang .

15 kg = RM  80 .

4. Korang siapkan proses pembelian tiket dan selesai .

Mudah jer ! baik yang aku nak tekankan dekat sini adalah point number 3 . Add on bagasi . kesilapan aku baru ini aku tak pilih add on untuk bayar tambahan supaya aku boleh check ini beg aku untuk di letakkan di dalam perut kapal terbang . Sebab tu, aku ada masalah masa nak check in beg tempoh hari .

Maksudnya di sini, kalau korang beli tiket Air Asia korang tak wajib bayar untuk harga beg yang di masukkan di dalam perut kapal terbang macam airlines lain. kalau korang nak check in beg, baru korang beli. kalau korang rasa boleh angkut naik sebagai hand carry, korang boleh je teruskan dengan cara korang . tetapi kalau korang perlu check in beg, korang kena add on luggage sebelum selesaikan pembelian tiket online.

Kalau nak beli dekat counter check in boleh ke ?

Jawapannya boleh , korang boleh terus ke kaunter check in dan bagi tau yang korang nak masukkan luggage dan maklumkan juga yang korang tak beli masa book tiket online,nanti diorang akan guide korang untuk step seterusnya . Siapkan duit untuk bayar ya .:)

Semoga entri CARA BELI TIKET AIR ASIA ! ini bermanfaat untuk korang. jangan buat macam aku buat tau. tak salah tapi kita kena faham dulu flow gerak kerja diorang baru mudah urusan kita . betul tak ? so, boleh dah siap-siap nak pergi travel ni ! hehehe

Sekian.

Previous Post Next Post