SEMAKAN KEPUTUSAN PERMOHONAN KE USM 2016 !

SEMAKAN KEPUTUSAN PERMOHONAN KE USM 2016 ! | Kepada pemohon-pemohon bagi kemasukan ke Universiti Sains Malaysia bagi sesi 2016 . Anda di bolehkan untuk menyemak keputusan permohonan anda Mulai 8 Ogos 2016 . Calon atau pemohon boleh menyemak keputusan permohonan masuk ke usm bagi sesi 2016 melalui portal pohon.usm . Cara Menyemak Keputusan Permohonan ke USM adalah seperti berikut :



CARA MENYEMAK KEPUTUSAN PERMOHONAN KE USM SESI 2016


CARA MENYEMAK KEPUTUSAN PERMOHONAN KE USM SESI 2016  :

1. Masuk ke laman web pohon.usm .
2. Log ini account anda .
3. Keputusan akan muncul di sana.

Pemohon yang berjaya di minta untuk membuat pengesahan sama ada menerima atau menolak tawaran yang telah di keluarkan kepada anda. Tarikh untuk membuat pengesahan adalah mulai 8 ogos sehingga 14 ogos 2016 . Tahniah kepada yang berjaya. buat yang tidak berjaya, jangan risau , rezeki anda mungki di tempat lain.

Baca juga : CARA SEMAK KEPUTUSAN UPU OGOS 2016 !

Bagi adik-adik yang akan masuk ke universiti, abang cadangkan agar adik dapatkan maklumat mengenai universiti yang adik akan pergi. bagi memudahkan adik menyesuaikan diri apabila masuk ke alam universiti nanti. dapatkan sebanyak mungkin tips masuk universiti dan nasihat dari senior mahupun abang dan kakak adik sendiri.

Pengalaman mereka amat berharga untuk adik-adik.

Sekian.


Previous Post Next Post