Biodata Ben Amir Pelakon Drama Sang Pewaris (2020).

Biodata Ben Amir Pelakon Drama Sang Pewaris (2020)... Pelakon yang membintangi drama menantu ting tong ini bernama Ben Amir . Sebelum ini beliau telah membintangi beberapa drama dan kini membintangi drama menantu ting tong yang membawa watak sebagai Mikael . Watak yang di jayakan bersama Tash Yong sebagai Fatehah dan juga Miltilda sebagai Aina.

Tahun 2019 pula merupakan tahun yang gemilang buat ben amir. Namanya menjadi sebutan para peminat drama tanah air setelah drama sweet dreams lakonannya mendapat jumlah tontontan yang banyak.

Dalam cerita tu, ben bergandingan dengan Mira Filzah. Korang yang nak baca biodata ben amir, korang boleh baca di bawah ini ya.

Biodata Ben Amir Pelakon Drama Chandelier (2020).

Untuk tahun 2020 pula, Ben bakal kembali dengan drama terbaru iaitu drama chandelier. Dia digandingkan dengan pelakon cantik Mimi Lana pula.

Penghujung tahun 2020, Ben Amir berlakon dalam drama sang pewaris dan kali ini dia digandingkan dengan Amira Roslee. Best tau cerita ni, rugi tak tengok.

Korang rasa mampu tak drama baru ni akan viral macam sebelum ini? Jom sama-sama kita nantikan.

Biodata Ben Amir Pelakon Drama Sang Pewaris (2020).

Berikut merupakan biodata ben amir, pelakon kacak yang menjadi kegilaan ramai.

Nama Penuh : Muhammad Amir Sabaruddin
Nama Artis : Ben Amir
Asal : KL
Umur : 26
Tarikh Lahir : 1990

instagram : https://www.instagram.com/benamirr




Aku kenal dengan Ben Amir ni dari drama menantu ting tong(2016) dulu. Dalam drama menantu ting tong, watak yang dibawa oleh Ben Amir agak baik . korang rasa macam mana ?

Lepas tu Ben jadi pelakon dalam drama jojie gigil yang di tayangkan pada tahun 2017. Beliau menjadi watak utama dalam drama tersebut.

Biodata Ben Amir

Ben merupakan salah seorang finalis Hero Remaja 2012 disamping Fattah Amin (juara), Syafiq Kyle, Hafidz Roshdi, Nazrief Nazri, Hafreez Adam, Fendy Bakry, dan Saharul Ridzwan yang dimana kesemua mereka mencipta nama sebagai pelakon drama dan filem.

Selepas itu, Ben ditawarkan drama Fira Ayuni lakonan Faralyna Idris, seterusnya berlakon di samping rakan seperjuagannya, Fattah dan Nur Risteena dalam drama adaptasi novel Playboy Itu Suami Aku, melakonkan watak Sam.

Kerjaya filem Ben bermula pada 2015 menerusi filem Romeo Kota arahan Aaron Aziz lakonan Aaron sendiri dan pelawak Nabil Ahmad.

Biodata Ben Amir Pelakon Drama Chandelier (2020).

Kejayaan beliau hadir pada 2016, yang mana beliau berlakon sebagai Dr. Muslim atau Mus dalam drama Suri Hati Mr. Pilot lakonan Neelofa dan Fattah Amin.

Mesti ramai tercari-cari mengenai siapa ben amir kan. hehe ni , aku dah kongsikan dengan korang. tunggu apa lagi, kongsikan biodata ben amir ini dengan rakan-rakan korang yang lain juga tau.


Lawa lah rambut dia. hahaha.

Sekian .

Previous Post Next Post