WAKTU UNTUK BAYAR ZAKAT FITRAH !

Tahukah anda waktu untuk membayar Zakat Fitrah ? | Alhamdulillah, Ramadhan yang di lalui kini menjuju fasa keduanya. Namun masih banyak yang tidak di lakukan sepanjang bulan ramadhan kali ini . Pelbagai ibadah yang di beri ganjaran berlipat kali ganda di pandang sepi oleh diri ini . Allah, moga Allah ampunkan dosa kita semua.  Antara amalan yang wajib di laksanakan ketika bulan ramadhan adalah Menunaikan Zakat Fitrah . Waktu bila kita kena Tunaikan Zakat Fitrah ? 

baca juga : Dato Alif Syukri pembayar zakat terbanyak di negeri selangor  !
Tahukah anda waktu menunaikan Zakat Fitrah?


Tahukah anda waktu menunaikan Zakat Fitrah?

WAKTU WAJIB :
Apabila terbenam matahari akhir Ramadhan sehingga terbit matahari 1 syawal
WAKTU AFDHAL :
Sebelum sembahyang hari raya
WAKTU SUNAT :
Sepanjang bulan Ramadhan
WAKTU MAKRUH :
Selepas sembahyang hari raya sehingga terbenam matahari 1 syawal
WAKTU HARAM :
Selepas terbenam matahari 1 syawal
Wallahu'alam
Tahukah anda waktu menunaikan Zakat Fitrah?
Info ini aku peroleh dari Facebook , dan di akui kesahihahnya . jadi , ambillah peluang untuk menunaikan hak kita sesama makhluk iaitu dengan menunaikan zakat fitrah. Semoga dengan kita menunaikan Zakat Fitrah ini mampu untuk memberi kegembiraan kepada sahabat-sahabat kita yang tidak berkemampuan . Ingat dalam rezeki kita , ada rezeki orang lain. bukan semuanya milik kita.
Semoga kekeliruan mengenai waktu menunaikan zakat fitrah ini selesai dan memberi jalan keluar kepada pencari-pencari maklumat mengenainya. Salam ramadhan al-mubarak.
Sekian .
Previous Post Next Post