DATO' ALIFF SYUKRI | IDOLA UNTUK JADI ORANG KAYA DI MALAYSIA !


ORANG KAYA I Kali ini aku nak ajak korang berangan jadi orang kaya . nak tak ? hahaha kalau korang memang dah kaya tak pe lah. kalau macam aku ni, kaya juga , kaya dengan senyum manis sehingga awek tengok terkena diabetes. haha okay, aku dah merapu ni. baik, hari ini kita bincangkan mengenai Bagaiman kita nak jadi Orang Kaya !

Orang kaya di bahagikan kepada 2 kaya harta dan kaya akhlak . Aku nak berbicara mengenai harta . Orang yang banyak duit, jutawan dan juga billionair , mereka memilik personaliti yang hebat . Kalau korang ambil contoh yang paling dekat dengan korang .Siapa dia ? Dato Alif Syukri , pengasas D'Herbs .
DATO' ALIF SYUKRI | IDOLA UNTUK JADI ORANG KAYA DI MALAYSIA !

Aku selalu mengikuti Instagram milik beliau , ternyata beliau seorang yang sibuk . sehinggakan bangun pagi sahaja, dah ada kerja yang sampai kerumahnya . Kalau nak cakap kemewahan mereka usahlah cakap , kita ni pun tak mampu nak jadi macam mereka .

Kereta Ferrari sebijik, Mercedes dan beberapa buah kereta lagi dan rumah yang berharga jutaan ringgit dan pelbagai lagi aset milik beliau menjadi beliau sebaris dengan jutawan di Malaysia . Aku selalu ambil contoh Dato Alif sebabnya dia orang Melayu dan orang Islam . Beliau juga merupakan pembayar zakat tertinggi Negeri Selangor .

Setinggi mereka di atas, mereka tidak lupa kepada Agama . Kita yang sedang-sedang ni boleh lupa dengan agama . Aku tahu ,kita nak jadi orang kaya . Tak salah orang Islam menjadi kaya bahkan ada seorang ustaz meminta kita untuk sentiasa berdoa untuk jadi kaya. Kenapa ? Sebab bila kaya ,kita mampu membantu memperkuatkan ekonomi ummat . kalau kita miskin bagaimana kita akan membantu mereka . Betul tak ?

Kuncinya di sini adalah , Berangan , rancang kemudian laksanakan . dan yang paling penting adalah keyakinan kita untuk berubah menjadi someone dalam masyarakat kita . Niatkan perubahan ikhlas kita untuk jadi kaya , kerana Allah bukan kerana kita kejar harta .

DATO' ALIF SYUKRI | IDOLA UNTUK JADI ORANG KAYA DI MALAYSIA !

Ambil contoh Saidin Abdul Rhaman bin Auf seorang sahabat Nabi yang kaya raya . apabila beliau nak berhijarah ke madinah bersama rasulullah , orang Quraisy mekah tidak membenarkan beliau membawa hartanya ke madinah kerana sebagai tanda ugutan dari mereka. namun Abdul rahman tetap pergi ke Madinah .

Di pendekkan cerita , DI madinah  Abdul Rahman mula berniaga kembali di pasar madinah dan kemudiannya dia mampu menjadi orang kaya dan hebat di madinah . Kita juga mampu menjadi sedemikian,kuatkan hubungan kita dengan ALLAH Pasti berjaya .

Korang nak tahu 6 benda mudah yang korang perlukan untuk Hidup Mewah ? tak tahu ? meh tengok dan baca sendiri dekat sini . semoga bermanfaat untuk semua. Nak jadi kayakan, kenalah usaha sikit baca untuk ilmu kita. betul tak ?

aku harap entri yang tak seberapa ini mampu membuka minda kita semua. :)

sekian.

Jom like Page admin untuk info menarik !

3 comments.. read them below or add one

Izzati Suhaide Izzati Suhaide March 1, 2016 at 11:24 PM
kite pun kaya dengan senyuman jugak..hihihi
Eraz Fadli Eraz Fadli March 2, 2016 at 9:26 AM
Dia taja pasukan bola Kedah kan?

Jemput baca dan komen di entri

3 Sebab Kenapa Ramai Orang Kita Muda-Muda dah Papa Kedana?

http://www.erazfadli.com/2016/03/3-sebab-kenapa-ramai-orang-kita-muda.html
Zizie Zack Zizie Zack March 2, 2016 at 10:09 AM
nice ubai.. betoi apa yang ubai kata.. satu lagi, solat dhuha dan rajinkan bersedekah.. eh, itu dah dua.. hehe

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)