MUHAMMAD ALI PENINJU MENINGGAL DUNIA !

MUHAMMAD ALI PENINJU MENINGGAL DUNIA I Muhammad Ali seorang peninju yang hebat dan terkenal di seluruh dunia. Kehebatannya memenangi kejohanan Heavy weight sebanyak 3 kali menjadikan dia seorang peninju yang di iktiraf dunia . Selama hampir 32 tahun, Muhammad Ali menghadapi penyakit parkinson nya. Namun, Tuhan lebih menyayanginya . Semalam, beliau telah di jemput Allah untuk menghadapnya .

baca juga : Video Pemain Bola Sepak Meninggal dunia di tengah padang ! 

Kisah Muhammad Ali selama ini menjadi bualan di media sosial. Dia terkenal dalam kalangan peminat dan juga musuhnya. Kini, nama muhammad ali hanya akan menati di bibir-bibir peminat sahaja. Kehebatannya hanya boleh di pertonton dalam televisyen sahaja . Jasad dan roh nya telah kembali kepada Pencipta . Semoga tenang di Alam yang baru. Al-fatihah


MUHAMMAD ALI PENINJU MENINGGAL DUNIA !

Muhammad Ali di lahirkan di Louisville, Kentucky pada 1942 . Beliau kemudian menukar namanya kepada nama Islam pada tahun 1964 . Berita kematian Muhammad Ali telah di sahkan oleh ahli keluarganya .Beliau meninggal dunia di usia 74 tahun . satu tempoh masa yang panjang di mana beliau menghadapi penyakit parkinson .

Masyarakat Dunia menyampaikan ucapan takziah mereka kepada Muhammad Ali atas kehebatanya dalam dunia tinju . Begitu juga dengan peninju-peninju terkenal dunia pada era kini. Antara kata-kata yang menjadi bualan peminat beliau yang merindui dan mengikuti perkembangan karrier beliau adalah " Float like butterfly, sting like a bee . "

MUHAMMAD ALI PENINJU MENINGGAL DUNIA !

Kisah dakwah yang di bawah oleh Muhammad Ali juga menjadi contoh dan ikutan bagi generasi muda Islam kini . Semoga dengan berita kematian Muhammad Ali, tidak menjatuhkan semangat mana-mana pihak sebaliknya sebagai batu loncatan untuk terus melakukan kebaikkan selepas ini.

Takziah untuk keluarga Muhammad Ali .

Beliau juga pernah melawat malaysia satu ketika dahulu , kita doakan beliau tenang di alam barzakh.

Sekian.
Previous Post Next Post