PENGORBANAN GURU PERLU DI HARGAI !

SELAMAT HARI GURU I Guru, seorang insan yang terpilih dari beribu malah berjuta manusia di bumi untuk menjadi guru . Percayalah, tanpa guru siapalah kita. Ilmu yang kita terima dari mereka menjadikan kita sekarang ini. walaupun profesion perguruan mula di pertikaikan oleh sesetengah pihak . ada yang mengatakan guru lebih banyak cuti jadi depa makan gaji buta . dan sebagainya.

jom jadi cikgu !

Bagi aku, itulah kelebihan menjadi seorang guru . Kalau nak cuti banyak jadilah cikgu. hehehe buat cikgu-cikgu di luar sana, hari ini merupakan hari yang bermakna buat mereka.Selamat Hari guru buat semua guru-guru di Malaysia dan di dunia. Pengorbananan anda melayan kebebalan anak bangsa sentiasa menjadi respek buat diri ku ini.

Buat anak murid , kita akan sentiasa menjadi anak murid sehingga kita mati. Ingatlah, pengorbanan guru-guru kita semasa mereka mengajar kita semasa kita BODOH tak tahu langsung mengenai satu-satu perkara. sehinggalah kita pula menjadi rujukan orang lain dalam bidang yang kita plopori.Sebab itu, kita tidak boleh sombong dan bongkak dengan ilmu yang ada .

Selamat Hari guru buat cikgu aku dari sekolah sekarang. walaupaun aku ni bukan lah anak murid yang boleh di banggakan.tetapi aku tidak kisah, asalkan aku bangga dengan guru-guru aku walaupun di mana aku berada. Terima kasih cikgu.

Sekian.


Previous Post Next Post