DAPAT RM 17 JUTA SEHARI SEJAK LAHIR ! KAYA SUNGGUH MARK ZUCKENBERG !


PENDAPATAN MARK ZUCKENBERG IBaru-baru ini,Pengasas Facebook Mark Zuckenberg telah menyambut hari lahir dia yang k 32 .Kekayaan dia kini telah menjangkau USD 51.8 Billion bersamaan dengan RM208 Billion . berdasarkan nilai ini , Zuckenberg di anggarkan memperoleh RM 17 juta sehari sejak lahir .

Hebatkan Mark Zuckenberg ni. hahaha dia hebat pun sebab kita yang menggunakan facebook dia tiap-tiap hari . Hasil pendapatan Mark diperoleh dari facebook yang di ciptanya . Dengan memperoleh 17 juta sehari menjadikan Mark lebih kaya  berbanding Bill Gates yang hanya memperolehi RM 14 juta sehari sejak dia di lahirkan.

PENDAPATAN MARK ZUCKENBERG

Kekayaan Manusia mampu meningkat sekelip mata, begitu juga dengan kekayaan manusia mampu ranap, juga dengan sekelip mata. Sebab itu dalam Islam, kita kena tanamkan dalam diri di mana harta yang kita peroleh itu bukan semuanya milik kita.tetapi ada sedikit hak orang lain. jadi kita kenalah menderma dan membantu insan-insan yang susah .

Boleh ke Orang Islam nak Jadi Kaya ? 

Islam menggalakkan ummatnya menjadi Kaya . tetapi bukan lah kaya yang menzalimi orang lain. Sebaliknya kaya dan membantu orang lain.Kita di galakkan berusaha sehingga berjaya dan seterusnya berusaha didalam meningkatkan ekonomi kita supaya kita tidak dipandang enteng oleh agama-agama lain .

Semoga kita rajin berusaha untuk memperoleh kejayaan di dunia dan di akhirat .

Sekian.

Previous Post Next Post