MUSIM BANJR BERMULA I KELANTAN DAN TERENGGANU !


Semalam di laporkan kepada media, yang mana jalan-jalan di sekitar gua musang, sudah di naiki air. beberapa jambatan juga di tutup kerana paras air yang naik secara mendadak. Begitu juga di terengganu , paras air meningkat di sebabkan hujan yang turun .


Sebagai langkah keselamatan, buat yang ada keluarga di kelantan dan terengganu, boleh menghubungi mereka dan bertanyakan khabar mereka. pastikan mereka sentiasa di hubungi. perkara ini boleh mengelakkan dari terputus hubungan dan sebagainya.

2 ribu penduduk di Kelantan di katakan terperangkap di dalam banjir, sumber berita harian. semoga Allah permudahkan urusan mereka dan menyelamatkan mereka. Bekerjasamalah dengan pihak berkuasa dan NGO yang membantu.


Ternyata sudah hampir setahun peristiwa banjir yang melanda kelantan pada tahun lepas.banyak kenangan yang berlaku , semoga kali ini, lebih di permudahkan tuhan untuk melakukan penyelamatan penduduk setempat.


  • 4 ciri orang yang masih kuno pada zaman sekarang ( baca sini)


Bila tuhan nak Uji, Allah akan uji semua orang termasuklah yang tidak kena banjir. Ujian berbentuk nikmat yang kita perolehi tapi sayang untuk berikan kepada yang memerlukan. Keep update dengan keluarga di pantai timur. tidak lupa sahabat kita di Selangor, perak dan kedah , yang sudah mula menerima hujan yang banyak.

Banjir kilat di selangor, perak baru-baru ini perlu di beri perhatian oleh pelbagai pihak, agar tidak berulang lagi . Dapatkan maklumat yang betul mengikut saluran yang betul. sekarang ni zaman semua orang nak cepat famous, lepas tu berita pun tah pape ja. kesian penerima maklumat.

kita yang sebarkan pun, kena hati-hati takut salah maklumat. ^_^

sekian.

Pautan rujukan  : Majlis keselamatan Negara ( portal bencana )
Previous Post Next Post