RESTORAN MEE KUAH MAK JAH, KUALA SEPETANG - TEMPAT MAKAN SEDAP DI PERAK

Restoran Mee Kuah Mak Jah, Kuala Sepetang, Taping. Musim cuti sekolah ini, mesti ada undangan majlis perkahwinan dan kenduri. aku pun hari ini baru keluar rumah haha.

Mula-Mula , aku dengan keluarga pergi makan nasi kenduri dulu. Kenduri tu dekat area bagan serai. Kemudian barulah cari tempat makan sedap dekat negeri perak ni

Alang-alang dah sampai Perak, Parent aku pun bawa la kami ke kedai MEE KUAH MAK JAH, KUALA SEPETANG yang terletak di Taiping Perak. Sedap tak mee kuah mak jah ni ? jom baca sampai habis.


MEE KUAH MAK JAH, KUALA SEPETANG
Sedapnya tengok nasi goreng dekat restoran mak jah ni kan..



Sebenarnya jauh juga nak sampai sini. Salah satu sebabnya adalah kami guna jalan kampung.
jadi memang jauhlah kan. hahaha nanti dekat bawah aku kongsikan link google maps untuk korang.


Menu di Restoran Mee Kuah Mak Jah, Kuala Sepetang, Perak


Masa aku makan dekat restoran ni. ada 3 jenis menu yang kami minta. Mee Udang Biasa, Mee Udang Special dan Nasi Goreng Udang Special. Untuk pengetahuan korang, keistimewaan kedai mak jah ni adalah Mee Kuah dia yang superb dan sedap.


  • Mee Udang Biasa . ( Lebih dari 5 ekor udang size biasa )
  • Nasi Goreng Udang Special ( Udang besar, 5 ke 6 ekor udang yang manis-manis )

Nasi goreng Udang Mak Jah
Nasi Goreng Udang.
Info tambahan bagi pencinta mee kuah dan mee udang, jika anda datang ke Pulau Pinang. Anda perlu singgah di Restoran Mee Udang Ayu. Restoran ini sangat terkenal dan memang ramai orang.

nak tahu sedap atau tidak ? Jom baca review Ayu Mee Udang, Pulau Pinang yang aku dah tulis.

Komen Masakan Mee Kuah Mak Jah.


Kelebihan kedai ini, bagi aku adalah keenakkan rasa udang dia. Rugi gila kalau korang tak makan udang. hahaha rasanya yang manis, sedap dan lembut bila di makan.

aku jarang makan udang rasa macam tu. mak aku cakap, itu rasa udang kalau baru dan fresh. Masa makan dekat sana, aku rasa macam nak nangis terharu bila makan udang tu hehehe.

MEE KUAH MAK JAH, KUALA SEPETANG
Mee Kuah Mak Jah yang sedap ni..
Aku makan Nasi goreng udang Special . Rasa dia, okay . tapi bila pekena dengan udang. lagi okay. Kalau Mee Udang pulak, rasa dia bagi aku ya, maaf kalau aku salah, kurang sikit la rasa dia.

Mungkin bukan selera aku kot, makan mee udang tapi kuah pekat.aku suka yang cair sikit. secara keseluruhannya rasa mee udang mak jah ni memang sedap.


Layanan dan Servis Mee Kuah Mak Jah, Kuala Sepetang.


Servis dan layanan pun nice dan cepat. baru duduk je, terus ada yang minta order. diorang catat order secara online weh. hahaha

baguih2. macam mana tu ? haa kena pi tengok sendiri ya!.Nanti, kalau korang nak pergi perak . khususnya area taiping. nanti singgah la yer !

** Mungkin anda belum pernah sampai ke restoran mee kuah tulang, Merbok. ini ada sedikit perkongsian dan review mee kuah tulang merbok untuk bacaan anda. nanti boleh singgah dekat sini.

Lokasi dan Google Maps Mee Kuah Mak Jah, Kuala Sepetang, Perak.


Kalau korang dari Taiping menuju ke kedai MEE KUAH MAK JAH ni, korang akan melalui Muzium Matang. Dari muzium ini, korang dah nak sampai ke restoran ini sebenarnya. Korang hanya terus ikut jalan tu, kedai dia belah kiri jalan.

Oh ya, sepanjang jalan tu, ada beberapa kedai mee udang tau. kedai mee mak jah ni , selepas korang jumpa kilang arang. banyak bas berhenti dekat situ .

Nak lagi mudah, korang guna google maps dekat bawah ni ya.



Akhir sekali, mungkin review aku mengenai mee kuah mak jah ni tak memuaskan hati korang. Jangan risau, korang boleh datang ke restoran ini pada bila-bila masa sahaja yang korang nak.

Cuba dan rasai pengalaman makan mee udang dan mee kuah mak jah ini sendiri. Nanti komen dekat bawah ni ya sama ada sedap atau tidak.

Sekian.

Previous Post Next Post