[ GAMBAR ] TEMPAT MENARIK DI MIRI, SARAWAK !


TEMPAT MENARIK DI SARAWAK I Sarawak adalah satu negeri yang terbesar di Malaysia . Sarawak juga terletak di bahagian borneo bersebelahan dengan negara Brunei dan juga negeri sabah . Sebelum ini , aku memang tidak tahu langsung  tempat menarik di Sarawak. Yang aku tahu adalah Dewan Undangan Negeri sarawak yang cantik bangunannya. dan juga Kuching , ibu negeri Sarawak.

Aku baca dalam entri ini , berkaitan tempat-tempat menarik di Sarawak . Dan salah satu tempat menarik yang menarik perhatian aku adlaah Tusan Beach atau Pantai Tusan . Sebabnya apa ? haa korang tengok gambar di bahagian bawah ni. cantik gila wehh.. pada waktu malam, pantai oini bertukar warna kepada warna biru .

E102

Ubai niiii biar betul.  kalau korang klik link atas tu kan. korang akan jumpa sebabnya. hehe sebabnya adalah pantulan cahaya yang berlaku di sana. jarak dari wilayah miri sarawak hanya setengah jam untuk ke lokasi ini. Pada mulanya, penduduk sekitar juga tidak pernah menjumpai tempat ini . sehingga la seorang photoghrafer yang merakam gambar ni dan upload ke media sosial. lepas tu baru lah tempat ni jadi femes dan di kujungi pleh ramai orang.

5bf1



Ada lagi beberapa tempat di nyatakan dalam Link ini. cuma aku nak higlightkan Tusan Beach sahaja. sebabnya, benda tu paling RARE. aku pun terkejut bila entri tu cakap, yang gambar tu ada di Miri Sarawak. Yang mana berdekatan tu, boleh la singgah ke sana. nanti upload gambar dekat page aku ya. huhuhu


Aku syorkan untuk korang tengok tempat menarik di Miri Sarawak ini. al maklum la, sekarangkan musim cuti sekolah. jadi, inilah peluang untuk bawak keluarga ke sana. aku pun tengah kumpul duit untuk travel nii.. jom-jom baca di sini .

jumpa lagi.

sekian.

Previous Post Next Post