DECAF I Sejenis Kopi TANPA CAFFEIN !


Decaf Coffee I Korang pernah dengar mengenai decaf coffee ? sebenarnya ini kalai pertama aku mendengar istillah Decaf Coffee ni. kalau korang dah buat survey pasal coffee tu. ini mungkin sumber tambahan untuk korang. kalau belum search lagi, meh aku terangkan ya.

DECAF, Merupakan satu teknik di mana kita membuang cafein yang ada dalam kopi sebelum kita meminum kopi tersebut . Sekarang ni baru aku tau, yang kita boleh buang cafein dalam kopi yang kita minum. Decaf juga merupakan satu singkatan kepada decaffeination, iaitu membuang caffein .


Mungkin dengan cara ini dapat mengurangkan ketagihan kita kepada kopi. Macam korang tahu, aku ni dah ketagih kopi. hehe sehari mau dua ke tiga cawan jugalah aku minum kopi ni. aku suka nescafe yang mak aku buat. orang lain buat tak kan sama dengan apa yang mak aku buatkan. huhuhu

Ada satu experimen di lakukan. dan beberapa orang telah di pilih untuk merasa 2 jenis kopi . arahan di berikan adalah satu kopi adalah kopi biasa dan satu lagi adalah kopi yang tiada cafein. apa yang berlaku pada mereka yang gila kopi dalm video tersebut . KLIK SINI.

memang responden pun sendiri terkejut dengan kopi yang mereka minum. kenapa ? kena la tengok video tu. hehehe . aku kalau minum kopi dua tiga cawan pun still boleh mengantuk lagi. ish2.. korang pulak macam mana ?

sekian ^_^

DECAF COFFEE > KLIK SINI
Previous Post Next Post