Biodata Amyra Rosli Pelakon Drama Jangan Menangis Cinta (2022)

Biodata Amyra Rosli Pelakon Drama Jangan Menangis Cinta (2022). Nama pelakon kecik molek ini sudah tidak perlu di perkenalkan lagi. Amyra Rosli yang menamatkan zaman solonya dengan jejaka pilihan iaitu Amar baharin dan terkini dia sudah mempunyai cahaya mata bernama Anaqi.

Kini, Amyra kembali dalam drama lakonan beliau yang terbaru yang bertajuk kan kukejar cinta kamu yang bersiaran di Astro. Pasti ramai yang dah mula tengok drama ni kan.

Bagi yang nak berkenalan dengan amyra rosli, berikut merupakan biodata amyra rosli yang terkini sebagai rujukan anda.

BIODATA AMYRA ROSLI

Ada yang masih ingat dengan drama Nur? haa, amyra merupakan watak utama dalam cerita tersebut bersama dengan Syafiq kyle tau. Drama Nur pun dah masuk musim ke 2, dan sudah mula ditayangkan di TV3.

Mereka masih mengekal keseluruhan watak utama dalam cerita tersebut dan salah seorang yang dikekalkan adalah Amyra. 

Untuk penghujung 2020, Amira Rosli kembali membintangi drama sang pewaris dan digandingkan dengan Ben Amir. Best tau tengok amyra rosli pelakon drama sang pewaris tu. 

Biodata Amyra Rosli Pelakon Drama Sang Pewaris (2020)


Biodata Amyra Rosli Pelakon Drama Sang Pewaris (2020)


Nama penuh: Nur Amira Izzati Rosli
Nama panggilan : Amyra Rosli
Umur: 22 tahun
Asal: Kuala Lumpur
Instagram : Ig Amyra Rosli 

Ramai yang memuji lakonan Amyra Rosli dalam drama Isteri Tuan Ihsan sebelum ini. Drama yang mengangkat kembali nama amyra rosli dalam dunia seni tanah air.

Dalam cerita tersebut, beliau yang membawa watak seroja yang terpaksa tinggal bersama dengan kekasih ibunya selepas ibunya meninggal dunia. Watak santai dan bersahaja dalam drama ini menjadikan watak Seroja tersebut lebih hidup dan real apabila di tonton.

Amyra rosli biodata


Untuk penutup tahun 2018, Amyra kembali dengan drama kan ku kejar cinta kamu dan digandingkan dengan pelakon baru yang semakin meningkat naik iaitu Fendy Bakry.

Dengar cerita, drama tu semakin diminati ramai. Betul ke? Sebenarnya apa sahaja drama lakonan amyra ni memang selalu dapat tempat dalam hati peminat kan. Mungkin sebab watak yang dibawa sesuai dengan penonton drama melayu tempatan.

Untuk tahun 2019, Amyra kembali sekali lagi.
Kali ini dia kembali dengan drama cemburu seorang perempuan.

Macam banyak dah aku tulis biodata amyra rosli ni. hehe korang baca ke tak? hehe


Jangan lupa tengok tau. 

Untuk tahun 2022 ini, amyra rosli muncul dengan karya terbaru iaitu drama jangan menangis cinta yang digandingkan dengan remy ishak tau. Ramai yang suka tengok drama tu sebab kelakar.

Akhir sekali, Semoga amyra rosli terus berjaya dalam dunia seni selepas ini. Jom support lakonan Amyra dalam drama jangan menangis cinta tau. Sambil-sambil tu, jom kongsikan biodata amyra rosli dekat facebook korang ya. 
Previous Post Next Post