Type something and hit enter

author photo
By On
Penyakit cancer merupakan satu penyakit yang sukar diubati. Sukat bukan bermakna tak ada ubat. Ada ubat, cuma kalau dapat kenal pasti lebih awal adalah lebih baik. Selalunya,cara mengubati akan lebih tertumpu kepada chemotherapy dan radioterapi.

Kuncinya adalah segera bertemu dengan doktor.lagi cepat lagi bagus..

Sebagai contoh, kalau korang mula berak darah.. baik cepat ke hospital..
Jangan tangguh.. kalau tak ,aku takut akan jadi makin teruk.



Cancer ni cepat merebak.
Dia juga bergerak secara senyap..

Kadang-kadang kita rasa kita sihat.
Tapi padahal dia merebak senyap-senyap..

Jangan takut nak jumpa doktor..

Kalau tak mampu, mai hospital kerajaan..
Insyaallah treatment diorang pun terbaik dah sekarang ni..

Aku tak mau korang rasa takut-takut  nak jumpa doktor..

Kalau nak hidup panjang, buat rawatan segera..

Ingat satu ja.. semua penyakit ada ubat kecuali mati..

Semoga dipermudahkan urusan kita semua..
Doa baik-baik sahaja

Jom komen dibawah

Comments
2 Comments

2 comments

avatar

Ramai yang mungkin tak sedar dalam badan dorang ada kanser sbb tak nampak simptom yang ketara.. rajin2x kan diri buat check up setiap tahun.

avatar

cancer ni consider on off critical illness kot... boleh meragut nyawa

Click to comment