Type something and hit enter

author photo
By On
Cara Semak Tarikh Luput Lesen Memandu Anda

Cara Semak Tarikh Luput Lesen Memandu Anda. Hai korang buat apa tu ? hehe hari ni baru masuk kerja kan. korang dah tengok ke bila tarikh akhir lesen korang tamat ? cuba buka dompet korang dan tengok. entah-entah dah tamat dah. nanti ada roadblock, kena saman baru tau. hehe. jadi hari ni aku nak ajar bagi yang tak tahu cara semak tarikh akhir lesen memandu korang tu ya.

Cara Semak Tarikh Luput Lesen Memandu Anda


Selalunya tarikh tamat tempoh lesen ni akan tercatat pada kad lesen memandu anda. kalau korang tak percaya, boleh tengok dekat lesen korang tu.

nak tengok dekat mana ?

 cuba tengok dalam kotak merah dekat bawah ni. haa..
tarikh belah kanan tu adalah tarik akhir lesen korang hidup.

nampak tak ?



cara kedua adalah dengan menyemak tarikh tamat Lesen secara Online .

Layari laman web ini - http://www.jpj.gov.my/tarikh-luput-lesen-memandu
masukkan number I/C korang dan ikut langkah seterusnya .

Mudah jer kan nak semak tarikh luput lesen memandu korang tu. aku pernah kena sekali, lesen dah tamat tempoh, lepas tu kena tahan dekat roadblock. hahaha

cuak gila masa tu,
nasib baik tak kena saman. hahaha

TINDAKAN !

untuk korang yang nak renew lesen tapi tak tahu caranya, boleh ikut panduan ni - cara renew lesen memandu

harapnya korang tak jadi macam aku lah yer.
cepat semak lesen korang tu .

Jom komen dibawah

Comments
2 Comments

2 comments

avatar

Done semak. Ada laa tempoh setahun lagi. Hehee

Click to comment