VIRAL PERKARA PELIK YANG BOLEH SELAMATKAN DUNIA

Share:
PERKARA PELIK YANG BOLEH SELAMATKAN DUNIA. Sekarang ni banyak kempen kesedaran untuk menyelamatkan dunia ini. bermula dengan kempen kitar semula dan seterusnya sistem perlupusan sampah pepejal yang lebih baik.

ini semua langkah untuk menyelamatkan dunia dari terhakis dan dipenuhi dengan suasana yang kotor. kita sebagai manusia kena sama-sama bantu menyelamatkan dunia ini dari pencemaran.

VIRAL PERKARA PELIK YANG BOLEH SELAMATKAN DUNIA
VIRAL PERKARA PELIK YANG BOLEH SELAMATKAN DUNIA


PERKARA PELIK YANG BOLEH SELAMATKAN DUNIA


kita cakap kita nak selamatkan dunia, tapi kita sendiri merosakkan dunia.

terkejut ?

ya, kau cakap nak selamatkan dunia, tapi dekat tangan ada putung rokok lagi.

asap tu nak buat pencemaran lah.

nampak tak, kita masih di tempat yang agak teruk kesedaran masyarakat kita.

ada banyak lagi benda yang kita buat sebenarnya merosakkan dunia kita.

satu dari padanya adalah Straw Minuman !

ya, korang minum air gunakan straw, ia di buat dari plastik. lepas korang minum, korang buang kan. korang tahu betapa lamanya nak lupus kan plastik ni ?

fuhh perasan kan benda ni.

aku nak korang baca lagi benda yang kita buat setiap hari yang boleh menyelamatkan dunia ni.

baca dekat pautan ini.

memang terkejut bila baca artikel tu.

aku pun tersentap bila baca.

sakit hati pun ada.

geram pun.

korang bacalah sendiri.

sikap kita yang ambil endah tak endah pasal benda ni menyebabkan kita duduk dalam dunia yang tercemar.

esok masa anak-anak kita nanti, apalah yang akan jadi pada mereka kan.

fuhhh

korang kena baca. sebab memang korang ada buat benda macam tu. kita buat ingat dah selamat dari pencemaran rupanya tidak.

ruginya kalau korang tak ambil pot baca benda tu.

ermm.

1 comment: