Cuci Kipas Laptop Anda Bila Perlu

Assalamualaikum.

Pernah tak terfikir waktu bila nak cuci kipas laptop korang ?

Tak pernah kan. sebabnya kita selalu guna jer tanpa ambil tahu langsung pasal laptop kita ni.

Kesian dekat dia, penuh dengan habuk pun kita buat tak tau jer.

Sepatutnya penjagaan laptop meliputi segala aspek terutamanya kebersihan. hari ni, aku cuci kipas laptop aku. sebabnya laptop aku dah mula panas dan cepat hang.

Cuci Kipas Laptop Anda Bila Perlu
Cuci Kipas Laptop Anda Bila Perlu

Cuci Kipas Laptop Anda Bila Perlu

sebelum tu kan, aku nak tanya korang, berapa kali dah korang cuci kipas laptop korang dalam setahun ni?

sekali ?

dua ?

berapa kali ?

kalau laptop korang dah mula start nak panas dah. kalau pecah kan telur atas dia, telur tu boleh jadi telur goreng dah, maka korang kena check laptop korang. selalunya sebab kipas korang berhabuk. jadi kenalah cuci.

baca juga : Cara format laptop sendiri

berapa harga kalau hantar cuci kipas laptop dekat kedai ?

Kalau tak salah aku, benda ni dalam kategori servis laptop. macam dekat tempat aku ni sekali servis RM 50. kalau korang tak tahu buat sendiri, baik hantar kedai jer. selalunya ambil masa dalam sehari atau dua hari jer dah siap.

kalau korang boleh buat sendiri , lagi baik. buka satu persatu dan cuci bahagian kipas korang tersebut. nanti laptop korang jadi sejuk macam biasa balik.

Ini ada satu video cara buka laptop untuk korang.



Senang jer , aku mula-mula pun tak pandai juga. di sebabkan tak ada duit nak hantar kedai. tu yang selongkar sendiri tu . hehehe tapi kalau ada anak kecik, janganlah cuba buat na. takut nanti dia makan pula skru tu lagi susah korang.

baca juga : Software wajib ada dalam laptop korang .

kalau tak ada anak lagi, senang sikit tak ada orang kacau kan . hehehe

Tengok lah kipas korang tu, bila agaknya nak cuci tu . hehe semoga entri ini bermanfaat untuk kita semua.

Sekian.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.