Kenapa pasang adsense senget dalam blog

Kenapa pasang adsense senget dalam blog. Hari ni aku nak cerita sikit pasal adsense. Bukan bacaan yang berat untuk korang. lebih kepada nak perbaiki adsense korang supaya nampak kemas bila letak dalam blog. aku selalu ja blogwalking dekat blog lain. tapi aku ni jenis yang malas nak komen. hehe jadi aku baca je lah.

ada satu benda yang menarik perhatian aku, bila aku baca sesetengah blog yang ada adsense,tapi di letakkan senget dan tak selari dengan blog. kalau blog tu di tengah, iklan adsense mula dari hujung screen sampai tengah screen sahaja, sedangkan template blog bermula dari tengah.

Kenapa pasang adsense senget dalam blog ?


Bukan jadi masalah besar sangat pun, tapi tak cantik lah. lagi satu nak elakkan dari ' accidental click ' yang menjadi perhatian dari pihak adsense sendiri. fuhh bahaya kalau kena banned nanti.

cadangan untuk korang, selarikan kedudukan adsense tu dengan blog korang. Sebagai contoh, kalau header blog korang berada di tengah, pasti kan adsense yang korang na letakkan di tengah tu juga mengikut ukuran header blog korang.

Contoh 1 :

Kenapa pasang adsense senget dalam blog
Kenapa pasang adsense senget dalam blog


Yang kedua, kalau korang guna widget di bahagian layout, pastikan korang gunakan mengikut size yang ditetapkan, jangan ada yang termakan space iklan ataupun widget lain. nak mudah pakai ja iklan yang jenis responsive.

faham kan, mudah jer sebenarnya. kalau tak faham, komen ya. nanti aku jawab :)

aku bagitau ni pun sebab nak bagi cantik dan elakkan dari blog korang kelihatan serabut. nanti tak ada orang nak baca pula kan. aku bimbang nanti iklan orang kena banned pulak. lagi bahaya. korang gunalah tips ni, kalau bermanfaat untuk korang. kalau nak stay dengan cara korang pun tak apa. tak ada masalah .

Entri sebelum - Peserta super spontan superstar 2017

Previous Post Next Post