PERMAINAN FIDGET SPINNER SEMAKIN DI GEMARI RAMAI ! KORANG DAH CUBA MAIN ?

PERMAINAN FIDGET SPINNER SEMAKIN DI GEMARI RAMAI ! | Sejak dua tiga menjak ni kan, kalau korang perasan ramai yang dok promosi mengenai fidget spinner . Antara yang banyak muncul dekat wall facebook aku adalah fidget spinnner yang di kongikan oleh abang ben ashaari. Aku pun try lah godek-godek mengenai Fidget spinner ni apa ?


Sebenarnya Fidget Spinner ini adalah sebuah permainan yang di cipta yang mampu berpusing di atas jari anda. Nama spinner sudah memberi gambar yang alat ini mampu berpusing. Banyak kelebihan Fidget Spinner ni . jom kita belajar satu per satu .


jual beli fidget spinner malaysia
Fidget Spinner

KELEBIHAN FIDGET SPINNER !

Antara kelebihan Fidget Spinner ini adalah

1. Membantu kanak-kanak autism.
2. Membantu kanak-kana yang ada ADHD . Spinner ni mampu buatkan anak yang ada adhd ni fokus

ADHD - Attention deficit/Hyperactivity Disorder. Penyakit yang menyebabkan anak-anak kurang fokus dan hyperactive .

3. Untuk orang dewasa, ia mampu untuk mengurangkan Anxiety (kebimbangan) .
4. Merawat trauma dalam kalangan orang dewasa .

Jadi permainan Fidget Spinner ni memang mampu untuk memberi fokus kepada kanak-kanak yang ada kekurangan macam di atas. Selain itu , ada juga berpendapat yang permainan ini mampu mengalih perhatian anak-anak dari gadget.
fidget spinner malaysia
Contoh Fidget Spinner


Menarik jugakan,

Rasa macam nak beli satu ja. hehe

kalau korang nak beli, beli dekat sini - Fidget Spinner !

Tak salah kalau kita cuba kan . Mungkin ada di antara kita yang ada anak yang autism yang memerlukan rawatan atau sebagai alat bantuan, mungkin kita boleh beli Fidget Spinner ni untuk mereka. Ia lebih kepada membolehkan anak-anak ini fokus terhadap objek berpusing tersebut.

Akhir sekali ,

PERMAINAN FIDGET SPINNER SEMAKIN DI GEMARI RAMAI , jadi jangan ketinggalan untuk memiliki satu Fidget spinner ini sebagai koleksi kita sendiri. Lepas ni tak yah fokus kepada gadget semata kan.

Boleh jadikan Fidget Spinner ni sebagai therapy dalam kehidupan kita. Selamat mencuba .

Sekian .

3 ulasan:

  1. haritu gi rumah sedara..sekali anak aku dapat pegang ni, susah gila pulak time nak balik.

    kena alih perhatian dia, kalau tak..memanjang nak main menda ni.

    terlampau fokus pun ada.

    haha..

    BalasPadam
  2. nak ushar jugak fidget spinner ni, sebelum ni banyak nampak dekat lazada, fenomena baru da bermulaaa

    BalasPadam
  3. rasa macam nak gi beli pun ada ni..ehehe

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.