PANDUAN KERJAYA JURURAWAT UNTUK LEPASAN SPM DAN DIPLOMA !

Share:
PANDUAN KERJAYA JURURAWAT UNTUK LEPASAN SPM DAN DIPLOMA ! | Kerjaya jururawat merupakan satu pekerjaan yang mulia. Menjaga orang sakit dari terlantar sehinggalah mereka mampu berjalan dan menjalani kehidupan seperti biasa. Tidakkah itu di kira kerja yang mulia. Walaupun ramai yang memandang sebelah mata kerjaya jururawat ini, tetapi hakikatnya tanpa mereka, pesakit kena makan ubat sendiri lah jawabnya. hehe


nurse comel
Gambar ehsan Google


Bagi adik-adik lepasan SPM dan Diploma , pastinya korang rasa nak cuba kerjaya jururawat. Mungkin atas beberapa faktor seperti berikut :

1. Suka Tolong Orang .
2. Suka kerja di Hospital .
3. Ikut keluarga.
4. Mak suruh
5. Sebab nak jadi cantik macam jururawat di hospital .

Apa pun alasan anda untuk memilih kerjaya jururawat , adik-adik kena ingat, tanggungjawab anda begitu besar apabila menjadi jururawat. Orang kata, Nyawa manusia lain ada dalam tangan anda. Kalau anda silap, nyawa manusia jadi gadaiannya.

Oleh sebab itu, adik-adik kena tahu selok belok kerjaya Jururawat ini sebelum terjun kedalamnya. Pendek kata, kena study dulu apa tugas-tugas yang akan anda tempuhi jika menjadi jururawat. fahamkan maksud saya .


PANDUAN KERJAYA JURURAWAT UNTUK LEPASAN SPM DAN DIPLOMA !


Macam mana nak Cari Maklumat Kerjaya Jururawat ?

1. Sembang dengan akak-akak nurse di hospital mengenai skop kerja mereka dan minta bantuan mereka mengenai bagaimana nak lulus temuduga nanti.

Apa ?

Korang MALU ?

Ermmm.. sila ikut panduan ke dua

2. Dapatkan Panduan kerjaya jururawat !

Dengan cara ini, adik-adik hanya perlu beli panduan ini dan baca di rumah. Hadam kan dan buat keputusan. Jadi, Masalh pertama yang korang malu tu dah dapat di atasi betul tak ? Sebab apa saya cadangkan Panduan Kerjaya Jururawat ini ?

Sebabnya nak bantu adik-adik dapat lulus temuduga dan memudahkan adik-adik membina kerjaya sebagai jururawat lepas ni. Korang nak tak pertolongan saya ni ? kalau nak dapatkan panduan Kerjaya jururawat ini sebelum ia habis di beli oleh rakan-rakan yang lain .

Dapatkan di sini - Panduan Kerjaya Jururawat .

Jangan risau, korang boleh baca testimonial mengenai panduan tersebut dalam pautan yang saya kongsikan dekat atas ni. Orang cakap nak berjaya kena tackle pelbagai benda terutamanya berkaitan bidang kerja yang kita nak mohon tersebut.

Sabar !

Jangan terburu-buru . Saya tau adik nak berjaya. Fikirkan betul-betul dan kemudian buat keputusan sama ada adik nak masuk kerjaya jururawat yang mempunyai pekerjaan yang mulia atau tidak. terpulang kepada adik-adik . saya hanya mampu mencadangkan sahaja.

Kalau saya seorang perempuan, mesti saya pilih kerjaya jururawat ni dan saya akan beli PANDUAN KERJAYA JURURAWAT UNTUK LEPASAN SPM DAN DIPLOMA ! sebagai bantuan untuk saya memahami selok belok bidang ini . tetapi saya dah ada kerjaya saya sendiri dan ini sahaja yang saya mampu untuk hebahkan kepada orang ramai terutamanya adik-adik supaya memilih kerjaya jururawat ini.

Ingat, bincang dengan keluarga dahulu sebelum buat keputusan .

Sekian .

No comments