PANDUAN KERJA DI SINGAPURA - BELAJAR DARI PENGALAMAN PEKERJA DI SANA !

25 April 2017

PANDUAN KERJA DI SINGAPURA


PANDUAN KERJA DI SINGAPURA | Sejak bertahun lamanya, ramai rakyat malaysia mula menjejaki singapura untuk mencari rezeki. Demi sesuap nasi, mereka mencuba nasib untuk bekerja di Singapura. Sebabnya banyak kelebihan bekerja di singapura telah di dedahkan oleh yang berpengalaman sebagai bantuan kepada kita yang baru nak mencuba nasib untuk kerja di singapura .

PANDUAN KERJA DI SINGAPURA !


Punca utama orang tak bekerja di singapura adalah kerana tak tahu keadaan sebenar situasi bekerja di sana . yang kedua, jauh dengan keluarga , yang ketiga orang cakap nak masuk kerja kena beratur panjang dekat emegresion . hehe

Kesemua punca ini menyebabkan  kita " hold " dulu untuk memilih untuk bekerja di sana. Tetapi kenapa kawan-kawan kita yang lain mampu jer kerja di sana ? mungkin mereka menganggap senarai punca itu hanyalah penghalang yang kecil di samping mereka mengejar untuk menjadikan poket mereka seperti poket tebal dari Singapura !


PANDUAN KERJA DI SINGAPURA
Mampukah singa ini masuk poket anda ?


KELAYAKAN ADA TAPI TAKUT !


Takut yang didifinasikan sebagai bimbang di tipu majikan , Rugi besar kalau tak jadi nak kerja di sana dan sebagainya meng"hantui" diri kita. Jangan tipu aku pun macam tu juga, takutlah nak kerja jauh-jauh , nanti susah nak dapat kerja . kalau kena buang tiba-tiba nanti tak ada tempat bergantung dan sebagainya .

Mungkin kita terlalu fikirkan apa yang orang kata berbanding kemampuan diri kita sendiri .

SOLUSI KERJA DI SINGAPURA !


Masalah, punca untuk tidak bekerja di singapura telah pun kita tau , Sekarang ni kita bergerak pulak kepada solusi atas segala masalah kita tu . Setiap masalah mesti ada jalan penyelesaiannya .

1. Berfikiran positif untuk berjaya !
2. Dapatkan sebanyak mungkin maklumat kerjaya di singapura !
3. Tanya orang berpengalaman !
4. Dapatkan Panduan Kerja Di Singapura dari orang yang pakar dan berpengalaman !

Untuk ini , aku nak cadangkan kepada korang mengenai Panduan Kerja Di Singapura yang di tulis orang seorang awek cantik ! korang kena baca dan hadamkan elok-elok apa yang beliau cakap tau . Insyaallah akan membantu korang membina kerjaya di Singapura nanti .

Dapatkan di sini - Panduan Kerja Di Singapura !

ada kisah mengenai kerja basuh pinggan di singapura yang dapat gaji yang Lumayan !

Semua perkara yang kita nak, mesti kita kena usaha . kalau tak usaha mana mungkin kita berjaya . betul tak ? nak makan Durian king pun kena ada usaha dan tunggu musim dia kan. inikan pula soal rezeki kita.

Kesimpulan .


Nak berjaya kena usaha , tambah ilmu pengetahuan . Tak akan ada ilmu yang datang kepada anda melain anda yang pergi kepada ilmu itu .

Ayuh ! BANGKIT !

Teruskan usaha anda. aku harap PANDUAN KERJA DI SINGAPURA ini membantu korang mendapatkan maklumat yang di cari. Aku doakan agar anda yang membaca entri ini berjaya mencuba nasib di Bumi kota Singa nanti insyaallah .

Sekian .

1 ulasan:

Kataubaid© .