AKSI MANJA SI KECIL MEMBUATKAN IBU TERPERSONA ! COMELNYA DIORANG !

AKSI MANJA SI KECIL MEMBUATKAN IBU TERPERSONA ! | Ibu atau mak atau mama di luar sana pasti sedang sibuk menguruskan anak-anak mereka. Tugas yang di pilih ini sebagai pelengkap bagi sebuah keluarga. Si ayah pula sibuk di tempat kerja mencari nafkah dan rezeki. Kelebihan membesarkan anak depan mata banyak membantu si ibu kenal bagaimana kelakuan anak-anak mereka. yang pasti AKSI MANJA SI KECIL MEMBUATKAN IBU TERPERSONA !


AKSI MANJA SI KECIL MEMBUATKAN IBU TERPERSONA !


Antara aksi Manja si kecil adalah mereka suka membodek si ibu bila nakkan sesuatu . aksi ini tidak terhad kepada anak yang kecil malah yang dah pandai bercakap pun akan membodek ibu mereka. ternyata anak sebegini pasti bijak mengambil hati ibu bapa ketika mereka besar nanti .

Pengalaman ibu menjaga anak-anak di rumah sudah pasti membuatkan anak-anak bertambah sayang dengan ibu. begitu juga dengan bapa, masa yang berkualiti dengan anak-anak membuatkan anak-anak menghargai pengorbanan  si bapa .

Oh ya, pernah tak anak anda buat aksi comel macam dalam entri 5 aksi manja si kecil ini ? korang tengok dan nilai sendiri. aku yakin mesti diorang pernah buat punya. hehe comel sangat perangai macam ni . hehehe korang rujuk pautan ini .


AKSI MANJA SI KECIL MEMBUATKAN IBU TERPERSONA !


Pendek kata, zaman kanak-kanak untuk si anak mungkin sekejap bagi ibu bapa. 5 atau 7 tahun dah mula kita lihat mereka buat kerja sendiri. dah ada kawan dan sebagainya . Mungkin bila dah masuk sekolah menengah, mereka akan lebih jauh dengan ibu bapa.

Ajarlah mereka menjadi anak yang ingatkan ibu bapa. sama ada melalui kelakuan kita dengan ibu bapa kita. kalau kita sendiri abaikan ibu bapa kita, mana mungkin anak-anak akan ikut cakap kita. betul tak ?

Yang pasti , AKSI MANJA SI KECIL MEMBUATKAN IBU TERPERSONA ! akan sentiasa di ingati sampai bila-bila. aksi mereka ini lah yang membuatkan stress ibu dan bapa hilang ketika pulang ke rumah .

Sekian .

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)