RESEPI ROTI GORENG TELUR CEPAT DAN MUDAH !

2 Mac 2017

Hari ni nak masak apa untuk sarapan ? hehe aku nak cadangkan resepi mudah dan cepat untuk korang yang bekerja . Yelah kan masa tak cukup , nak pergi kerja nak hantar anak lagi kan . nak mandikan suami  ? ehh . hahaha resepi yang aku maksudkan adalah Resepi Roti Goreng telur .


RESEPI ROTI GORENG TELUR CEPAT DAN MUDAH !
Gambar sumber: https://niaky.wordpress.com/2009/01/27/roti-goreng-telur/


Bahan-Bahan .

Roti
Telur

Cara memasak :

1. pecahkan telur2 biji dalam mangkuk dan kacau sehingga sebati .
2. potong telur mengikut corak yang korang mahukan * petak atau segi tiga .
3. masukkan gula dan garam dalam mangkuk telur dan gaulkan dia .
4. panaskan minyak dalam kuali .
5. masukkan minyak supaya sesuai untuk menggoreng roti tersebut .
6. masukkan roti yang di potong kedalam telur dan gaulkan bersama .
7. Bila minyak dah panas, masukkan roti yang di gaul dengan telur .
8. tunggu sehingga roti betul-betul sudah di goreng dan barulah anda angkat .
9. tunggu roti warna kekuningan macam dalam gambar di atas . baru angkat .
10. boleh sediakan .


Roti Goreng Telur sesuai di makan bersama sos cili .


Sedaplah pulak bila kita rajin update pasal resepi ni kan . hehe memang mudah jer kalau korang nak buat. boleh cuba di rumah anda. semoga bermanfaat .

Sekian .

Tag : Resepi Roti sosej . Resepi mudah .

2 ulasan:

  1. Menu yg simple... jimat masa .. kalau letak cheese sikit mesti sedap

    BalasPadam

Kataubaid© .