TARIKH SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2016 !

TARIKH SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2016 ! | Setiap tahun kita menanti hari yang penuh bermakna ini di mana hari kelahiran kekasih hati kita iaitu Baginda Rasulullah S.A.W . Sudah pasti tahun 2016 juga kita akan lakukan seperti biasa untuk menyambut hari kelahiran kekasih hati kita iaitu Rasulullah . Berikut merupakan TARIKH SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2016 !


TARIKH SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2016 !


TARIKH SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2016 !

Hari : Isnin
Tarikh : 12 Rabiul Awal / 12 Disember 2016

Artikel Berkaitan : Biodata Rasulullah

Semoga dengan mengingati hari kelahiran baginda ini dapat menimbulkan rasa cinta dan kasih kita kepada Baginda Rasulullah S.A.W. Ingatlah tanpa kehadiran rasulullah di dalam diri kita , pasti kita akan rasa kekurangan. Rasulullah membawa risalah agong dari Allah kepada kita iaitu Al-quran sebagai panduan kepada kita semua.

Pelbagai dugaan dan pengorbanan baginda Rasulullah kepada kita sebagai ummat Islam. adakah kita mampu membalasnya ? Sudah pasti tidak . Kita hanya mampu menggembirakan baginda dengan mengamalkan apa yang di ajarkan kepada kita dalam kehidupan kita. Wahai Rasulullah, kami amat-amat merinduimu.

Artikel berkaitan : Besar Pengorbanan Rasulullah

Jom kita sebarkan TARIKH SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2016 atau dalam bahasa mudah tarikh kelahiran baginda rasulullah SAW kepada rakan lain. moga-moga kita juga mampu memperoleh keberkatan di dunia dan di akhirat.

Sekian.

Previous Post Next Post