MRT PERCUMA SAMPAI BILA ?

MRT PERCUMA SAMPAI BILA ? | Semalam pelancaran Mass rapid Transit oleh Perdana Menteri kesayangan ramai iaitu DS Najib . Transit aliran baru ini menghubungkan kawasan Sungai buloh ke semantan untuk fasa pertama bermula 16 september 2016. Fasa kedua yang akan menghubungkan semantan ke kajang di jangka akan beroperasi pada julai tahun 2017. Ramai yang tanya, MRT PERCUMA SAMPAI BILA ?


MRT PERCUMA SAMPAI BILA ?


Oh ya, untuk pengetahuan korang, PM ada umumkan yang Perkhidmatan MRT secara percuma akan di berikan kepada pengguna selama sebulan bermula hari ini iaitu 16 Disember 2016 sehinggalah 16 Januari 2017.

Satu tempoh yang panjang bagi pengguna MRT untuk menilai projek jutaan ringgit ini. Gunakanlah ia dengan sebaik mungkin dan pada masa yang sama mampu menjimatkan kos perjalanan korang ke tempat kerja dan pulang ke rumah masing-masing.

Sempena pelancaran ini juga, Pihak MRT menggunakan Hshtag #JomNaikMRT yang di war-warkan kepada pengguna bagi memudahkan pemantauan dan promosi terhadap perkhidmatan yang baru ini. turut di laporkan keadaan dalam MRT lebih besar dan selesa berbanding LRT dan perkhidmatan yang sebelum ini. di anggarkan , hampir seribu orang mampu di muatkan dalam MRT dalam satu-satu masa.

Diharap dengan adanya MRT mampu mengatasi masalah kesesakan lalu lintas dan di harap tidak ada masalah teknikal yang menyebabkan penumpang terkandas macam pernah berlaku sebelum ini., Jom kongsikan durasi masa MRT PERCUMA SAMPAI BILA ini ya. semoga bermanfaat untuk kita semua sebagai rakyat Malaysia.

Sekian.

Previous Post Next Post