KISAH SERAM KUCING INI DENGAN PEMILIKNYA !

Share:
KISAH SERAM KUCING INI DENGAN PEMILIKNYA ! | Pernah dengar tak sebuah restoran yang menawarkan menu yang di dalam nya ada kucing. Sebelum ini kita hanya makan ayam dan daging sebagai sumber protein namun sekarang ini di dunia ini ada restoran yang menawarkan menu kucing sebagai ganti kepada ayam dan kucing. agak mengerikan apabila kita mendapat maklumat macam tu betul tak ? jadi apa kaitan dengan KISAH SERAM KUCING INI DENGAN PEMILIKNYA ?


KISAH SERAM KUCING INI DENGAN PEMILIKNYA !


Ada satu fakta di mana 40 % dari pemilik kucing tidak membawa kucing mereka ke veterinar untuk di rawat ! satu angka yang menyedihkan jika anda seorang pencinta haiwan ini. Hanya 2 orang dari 5 penjaga kucing yang membawa kucing mereka ke vetrinar . Rujuk Pautan ini . Namun tidaklah kesalahan 100% salah kepada pemilik sebab mungkin juga kucing mereka sihat dan tidak memerlukan rawatan. tetapi yang menjadi kesalahan apabila kucing tersebut tidak mendapat rawatan bila dia sakit.

Sedarlah kucing juga punya perasaan . dia cuma tak boleh bercakap . kalau boleh bercakap sudah pasti dia akan bagitau dia sakit atau tidak. jangan jadikan KISAH SERAM KUCING INI DENGAN PEMILIKNYA ini sebagai bahan gurauan ya. ia amat penting untuk seorang pemilik memahami dan mengambil tahu kesihatan dan kebaikan kucing yang dalam peliharaan anda.

Aku bukan nak cerita kisah hantu ke tetapi aku kongsikan sikit mengenai KISAH SERAM KUCING selain dari point utama yang aku tulis di atas . Korang pernah dengar tak , bila ada orang mati, jangan bagi seekor kucing pun ada dalam kawasan tersebut. kerana bimbang takut-takut nanti kucing tu lompat di atas mayat dan di katakan mayat itu akan bangun semula.

ikut logik kalau benda tu betul, kira okaylah kan boleh hidup balik jadi kita ambil kucing suh lompat atas mayat. akan tetapi sebenarnya ia tidak pun boleh berlaku . Mungkin juga masyarakat dahulu bimbang " benda" lain yang ada pada mayat yang menumpang pada mayat tersebut memasuki tubuh badan mayat tersebut. pernah je kan dengar belaan orang tertentu yang akhirnya menyebabkan si belaan itu menghuni badan tuannya walaupun tuan dia telah mati beberapa hari .

Seramkan, kadang-kadang benda yang karut pada pandangan kita sebenarnya ada kisah yang tersendiri yang tidak mampu di tafsir oleh ahli sains dan lain-lain. Jadi hati-hatilah ya jangan buat benda khurafat,Insyaallah roh dan jasad kita berada dalam keadaan terbaik bila kembali kepada Allah.

Aku harap entri KISAH SERAM KUCING INI DENGAN PEMILIKNYA ! memberi kesedaran kepada pmilik kucing agar menjaga keselamatan dan kesihatan kucing. bawak lah kucing korang ke veterinar untuk rawatan dan saringan kesihatan agar dia pun hidup dalam keadaan sihat dan terus berbakti kepada tuan dia.

Sekian.

No comments