KENAPA MEREKA MEMBENCI ISLAM ?

KENAPA MEREKA MEMBENCI ISLAM ? | Sejak dua tiga menjak ini kita dengar banyak isu berkaitan dengan Islam di dada akhbar mahupun di media sosial. Antar isu hangat yang sedang di perkatakan adalah Isu Rohingya yang mana ia telah menjadi isu ummat Islam di seluruh dunia. Kita juga tidak lupa dengan apa yang berlaku di Palestin dan Syria di mana sampai sekarang mereka masih di nafikan hak mereka. Persoalannya sekarang, pernah tak korang berfikir KENAPA MEREKA MEMBENCI ISLAM ?

KENAPA MEREKA MEMBENCI ISLAM ?

baca juga : Masukkan cinta kepada ulama dalam hati kita

KENAPA MEREKA MEMBENCI ISLAM ?

Sebab Islam

Kenapa aku cakap sebab Islam ? kerana kalau korang perasan dalam dunia ini hanya Islam sahaja yang di tindas dan di perangi . ada orang Bukan Islam duduk dalam medan peperangan ? tak ada kan. selain itu, asbab kebenaran yang ada dalam Islam yang berjaya menarik penganut agama lain untuk turut sama menganuti Islam menjadi punca utama mereka membenci Islam dan Penganutnya.

baca juga : Adat vs Agama

Percayalah, pembunuhan beramai-ramai itu adalah antara cara untuk menakut-nakutkan rakyat mereka agar tidak memeluk Islam . Islam agama yang benar dan ia pasti akan di musuhi oleh pendengki dan pengkhianat agama .

Saban hari kita tengok ada sahaja yang mati di bunuh ,di bakar dan sebagainya dan mereka adalah penganut Islam. tak pernah pulak kita dengar orang bukan Islam merana di negara Islam. contohnya di negara Malaysia, pernah ke kita lihat orang bukan Islam di bunuh di sana-sini ? kita lihat di China umpannya, pada bulan ramadhan , orang islam di sana di paksa untuk berbuka puasa pada siang hari dan di larang untuk berpuasa.

Apakah orang islam buat sedemikian rupa kepada agama dan penganut agama mereka ? sudah pasti orang Islam tidak pernah membuat penganiyaan kepada agama lain. tetapi kami yang selalu di aniaya. sedih melihat dunia sekarang ini. Sebagai ummat Islam , kita kena utamakan akhlak yang baik dengan bangsa lain dan agama lain. sebab itu yang di ajar dalam Islam.

Kalau mereka merancang untuk mengahncurkan kita. Ingatlah perancangan Allah lebih besar dan lebih hebat untuk mematahkan perancangan musuh-musuhnya. Perbanyakkan berdoa dan membantu sahabat- sahabat kita yang lain semoga Kita duduk dalam keadaan aman dan sejahtera. berbanggalah kita dengan Islam dan jangan sesekali kufur dari nya.


Aku harap entri KENAPA MEREKA MEMBENCI ISLAM ? mampu membuka mata ummat Islam di luar sana termasuk juga yang bukan Islam. Jangan pelik bila negara-negara bukan Islam tidak mahu membantu negara islam yang dalam peperangan tetapi peliklah jika negara Islam sendiri tidak mahu membantu negara Islam yang dalam kesusahan. Share entri ini jika ia bermanfaat.

Sekian
Previous Post Next Post