BENDA YANG KORANG MAIN WAKTU KANAK-KANAK !

27 Disember 2016

BENDA YANG KORANG MAIN WAKTU KANAK-KANAK ! | Semua di antara kita pernah melalui zaman kanak-kanak dan ramai di antara kita yang telah dewasa akan mengaku yang zaman kanak-kanak merupakan zaman paling best kerana kita tidak mempunyai tanggungjawab yang khusus untuk di jaga . Sebab itu, kalau kita tengok kanak-kanak , mereka dalam dunia mereka. berlari ke sana ke sini tanpa rasa takut. cuba kalau kita lari macam tu. mesti orang kata kita ni tak  betul kan. Hehehe


BENDA YANG KORANG MAIN WAKTU KANAK-KANAK !



Antara perkara yang seronok untuk kita ingat balik adalah BENDA YANG KORANG MAIN WAKTU KANAK-KANAK ! . Aku nak senaraikan beberapa perkara yang aku main di zaman kanak-kanak dahulu. Antaranya adalah Tudung Tin, main kad, bola manila kad, main bola guna bola tenis , main lawan pemadam dan banyak lagi permainan yang aku main masa waktu kanak-kanak dahulu.


Aku yakin korang pun main benda yang sama . sebab kita mungkin satu zaman atau korang lebih lama dari aku . hehe tetapi kalau kita bawa permainan zaman dahulu kepada anak-anak kita, agak-agak diorang nak main ke ? atau mereka lebih seronok melihat Karton dalam handphone mahupun tablet ataupun ipad.


Baru-baru ini aku pergi langkawi, aku tertarik dengan sekumpulan kanak-kanak yang tengah main teng teng dalam kawasan rumah mereka. aku terkejut jugalah masa tu, sebab jarang nampak budak-budak main teng teng dalam zaman sekarang ni kan. jadi , aku tak nafikan ada yang masih bermain dengan permainan kita dahulu dan yang pasti tiada gajet di tangan mereka ketika main teng-teng. hehe


Korang nak tak tahu 21 benda yang korang pernah main ketika zaman kanak-kanak dulu ? Aku baca satu persatu dan aku tersenyum sendiri. sebab apa ? hampir semua benda aku main dan aku pernah buat satu ketika dahulu. aku yakin korang mesti sama macam aku. tak percaya ? korang rujuk Pautan ini . kita tengok sapa senyum atau tak. hehe .


BENDA YANG KORANG MAIN WAKTU KANAK-KANAK merupakan antara perkara yang menyentuh peribadi kita sebagai seorang yang dewasa. permainan kita tak sama tetapi ia tetap ada dan caranya juga berbeza tetapi ia tetap ada untuk menghiburkan hati manusia atau insan yang bergelar kanak-kanak. Hargailah selagi kita mampu kerna kita tidak akan kembali kepada waktu itu. kita hanya boleh mengimbau segala kenangan macam aku kongsikan dalam pautan di atas. korang dulu suka main apa ? ce kongsi sikit.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .