VIRAL ! GAMBAR ORANG RAMAI BERATUR BUAT PASSPORT !


BERATUR BUAT PASSPORT ! | Baru-baru ini viral di media sosial mengenai masalah kekurangan passport baru yang menyebabkan tempoh pembuatan atau tempoh siap buat passport di panjangkan sehingga 6 bulan. Namun, kenyataan tersebut telah di sangkal oleh pihak Imigresen yang mendakwa tempoh siap passport masih seperti biasa iaitu dalam masa sehari akan siap . Mereka juga mengakui ada masalah sedikit yang terpaksa mereka lalui kerana penukaran passport lama kepada sistem passport yang baru . 

Tadi aku sempat scroll twitter dan aku lihat gambar dari Twitter Berita harian yang menyatakan orang ramai beratur panjang untuk permohonan passport di Pejabat Imigresen Jalan Duta. gambar seperti di bawah ini .


BERATUR BUAT PASSPORT !

BERATUR BUAT PASSPORT !

BERATUR BUAT PASSPORT !

BERATUR BUAT PASSPORT !

**gambar sumber berita harian

Ramai juga yang beratur panjang . Semoga di permudahkan segala urusan buat passport . korang yang baca ni ada tak yang buat passport dalam masa terdekat ni. ce komen sikit macam mana keadaan korang buat passport tu. beratur panjang macam ni juga ke ? 

Sekian .

Jom like Page admin untuk info menarik !

2 comments.. read them below or add one

Nur Khairul Azizi Mohamad Nur Khairul Azizi Mohamad August 9, 2016 at 11:28 AM
Kawan dah banyak kali nak pergi tapi diorg limitkan 200 orang sahaja. Alahai apalah nasib kawan MYiDEAKiNi tu sampai sekarang tak settle lagi passport dia... Dgr cerita kawan tu nk ke UTC melaka, kalau tak settle juga tak tahu la...masalah betul le imigresen ni...hanya terhad 200 passport jer sehari...Adoi :(
AnonymousAnonymous August 9, 2016 at 12:48 PM
Kalau kat Imigresen UTC Johor Bahru. Alhamdulillah. Beratur panjang juga pada Sabtu lepas, tapi proses nak buat passport lancar je, sehari boleh siap.

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)