Gemuk laaa

CARA KURUSKAN BADAN | Assalamualaikum semua. waahh.. kali ni aku nk buat entri pasal GEMUK ? korang gemuk ehh ?? haha. aku nak tanya nih,  awat perempuan takot dengan "kegemukan " ce citta kat aku ? *komen dibawah ya. haaa..aku ada buat survey hari tu mengenai lelaki atau perempuan yang takut gemuk.Hasilnya adalah perempuan lebih takut gemuk sbb nanti tk cantik , nanti tak da org minat laa. nanti jdi ANDARTU (anak dara tua ) laa.. nanti suami cari perempuan lain laa.. bla bla bla.CARA KURUSKAN BADAN

hakikatnya , gemuk ke tak..sama ja kan..cuma yang penting adalah amount makanan yang korang makan tuu..klau korang cekeding jerr..tp makan mcm mkanan org yg berbdan besar..memang laa akan gemuk juga nanti kan. tapi kan ada ja yag makan banyak tapi tetap kurus..ermm ni case bila bdan kita kuat metabolism , yang membuatkan badan kita react dengan makanan yang kita makan dan mencerna dia dgn sbaik-baiknya.. haa..sbb tu makan la banyak mana sekali pun dia tetap cekeding situu juga laa...


CARA KURUSKAN BADAN


Sebenarnya, laki pun ambil berat  pasal berat badan nih atau kegemukan.. sebab tu da je yg p gym , p men futsal bagai dan sbgainya..hakikatnya bersenam nih kann,dpt membantu kita utk menyihatkan badan kita..tk la asyik mandomm jaa kann.. Nabi ckp dgn berjalan kaki itu pun adalah senaman.. subhanaallah..btapa pentingnya kita mnjaga kesihatan kita.




CARA KURUSKAN BADAN



lastly , jgn la ckap "aku nk kurus laa " tp makan still mcm tk mau kurus..ada tips sikit..kurangkan makanan yg berlemak, jgn minum banyak sgt minuman berkabonat.. jangan hisap rokok , jgn tidur berlebih lebihan.. jgn lupa bersenam..haa..bnyaknya jgn =.= " haha..apa pun niat kita tu penting..nak bagi senaman kita jdi ibadah macam mana ? haa.. niatkan yang kita nk badan sihat nihh..sbb nk beribadah kerana sapa ?? kerana ALLAH..insyaallah..setiap pa yg kita lakukan nih akan dikira ibadah.



CARA KURUSKAN BADAN


korng tgk paper di atas ni, macam bahaya kan.Jadi sudah menjadi tanggungjawab kita untuk menjaga kesihatan kita. jom jaga kesihatan kita dengan makan sayur bnyak-banyak.. Banyakkan minum air putih atau air kosong supaya membantu perjalanan darah kita . dan tips-tips menguruskan badan yang lain yang telah di gariskan oleh pelbagai pakar dalam bidang kesihatan . 

maaf kalau post ni buat korng terasa..ye..just sharing..huhu..aku pun gemuk juga nihh..huhu

sekian..


Entri 18 Julai 2013 di update semula pada 11 Ogos 2016 .

Previous Post Next Post