TIPS BLOGGER - DAPAT SURAT DARI GOOGLE.COM !


Tips Blogger I Lamanya aku tak update pasai tips blogger atau tuorial blog kan. korang rindau tak ? hehe sebenarnya aku update jer, cuma bukan dekat blog kata ubaid ni . aku selalu update dekat blog - Seronokbelajarbuatblog . Boleh follow blog tu , kalau nak request tutorial apa boleh komen dekat sana yer. jangan request tutorial pakai tudung ala syatilla melvin lak kan. hahaha

Baik, aku nak ceritakan satu cerita baru. hehe Baru-baru ini aku ada dapat surat dari google.com . Sebenarnyabukan lah surat apa pun. cuma untuk verified acc google adsense je. hehe sekian tamat sudah entri kita hari ini , kelas tamat. hahaha .

TIPS BLOGGER - DAPAT SURAT DARI GOOGLE.COM !

Sebenarnya aku nak kongsikan sikit mengenai adsense ni , aku pun tk berapa pandai bab ni masih lagi belajar. cumanya aku nak bagitau, kalau korang nak dapat adsense dalam blog, korang cuba update entri berperenggan . aku tak tahu bagaimana blog lain buat, tapi blog aku pernah juga di tegur oleh mereka masa awal-awal aku apply untuk adsense .



Sebabnya aku suka tulis satu ayat . lepastu selang sebaris baru sambung tulis . tak faham ? macam ni .

ubaidullah 
hensemlah 
btul tak ?

macam contoh yang aku tulis di atas. dulu masa aku awal-awal buat blog, aku selalu tulis macam tu. haha nampaklah panjang berjela aku tuliskan hakikatnya kosong je. sampailah aku baca blog-blog otai yang menyarankan untuk tulis panjang-panjang dan berjela-jela.

Sambil-sambil korang update panjang-panjang tu kan, jangan lupa masukkan keyword-keyword untuk orang terjah ke blog korang . guna keyword simple-simple pun insyaallah melekat. Korang akan nampak perbezaan antara entri yang dapat traffic dari keyword dengan traffic dari link yang korang share.

oh yaa, adsense jugak suka kalau orang terjah blog kita dari Enjin pencarian google. Depa suka sangat . hahaha, korang boleh juga ping blog korang dekat google plus. Sebab google plus pun dah ada communities a.k.a group . lebih ramai dalam group tersebut berbanding facebook .

Aku harap entri ini membantu korang la yer. aku update random jer ni. sebab hari tu aku ada upfate gambar dekat instagram aku. mungkin ada yang tertanya-tanya , ubai ni dapat surat dari google ke atau hanya print atas kertas A4 je kan. hehe

so, segalnya telah terlerai. semoga bermanfaat untuk kita semua. Tips yang aku tulis ni untuk orang yang tak tahu je tau. kalau dah power tu, korang boleh share dekat ruangan komen ya. boleh kongsi dengan pembaca lain. :)

sekian .

p/s : SEGMEN BLOGLIST KATAUBAID.COM (MAC 2016 )

Previous Post Next Post