PEMBELIAN NO PIN BSN UNTUK PERMOHONAN UPU DAN USM MASIH DI BUKA !


PEMBELIAN NO PIN UPU DAN USM I Setelah pengumuman keputusan Sijil Pelajaran Malaysia baru-baru ini, maka bermulalah satu fasa baru bagi adik-adik lepasan SPM . Fasa permohonan melanjutkan pelajaran ke Universiti dalam negara mahupun Luar Negara . Bagi adik-adik yang ingin memohon kemasukan ke Universiti di luar negara terutamanya ke timur tengah pastinya anda sudah mengisi permohonan online ke universiti di timur tengah .

Tarikh tutup pembelian no pin UPU : 4 APRIL 2016 (11 45 Malam )

PEMBELIAN NO PIN BSN UNTUK PERMOHONAN UPU DAN USM MASIH DI BUKA !

Bagi yang mahu melanjutkan pelajaran ke universiti dalam negara pula, Adik-adik boleh mengisi borang UPU untuk kemasukkan ke universiti dalam negara . Permohonan UPU memerlukan adik-adik membeli No pin di Bank Simpanan Nasional ( BSN ) . Langkah mudah sahaja jika adik-adik ingin membeli No pin di BSN .

Cara Pembelian No Pin BSN untuk UPU dan USM :

1. Pergi ke BSN yang berdekatan dengan anda
2. Isi  Borang Deposit ( Kaler biru )
3. Ambil no dan kemudian bila sampai number, pergi kaunter untuk urusan pembelian .

take note : Bawa IC .

Permohonan kemasukkan ke Universiti Sains Malaysia pula adalah terbuka kepada lepasan Matrikulasi, STPM dan Diploma . USM juga menawarkan program PJJ untuk yang bekerja boleh rujuk laman web Pohon USM . Langkah yang sama juga seperti permohonan UPU jika adik-adik nak beli no Pin untuk permohonan ke USM .

Semoga adik-adik di permudahkan urusan dalam melanjutkan pelajaran ke universiti atau institusi pilihan adik-adik ya. buat pilihan terbaik agar menjamin masa hadapan yang cerah dan gilang gemilang.

sekian.


Previous Post Next Post