[ RESEPI ] KEGUNAAN WASABI DALAM MASAKAN YANG KORANG TAK TAHU !


CARA GUNA WASABI DALAM MAKANAN I Semalam , aku ada kongsikan dengan korang mengenai KFC RICE WRAP . Aku juga ada kongsikan yang aku memang tak suka dengan sejenis makanan yang bernama wasabi. di sebabkan itu aku pun dengan gigihnya pergi mencari petua atau pun resepi di sebalik wasabi ini. hahaha aku tak la sampai merantau ke jepun untuk dapat kan resepi atau petua wasabi. aku tanya pak cik aku je. nama dia pakcik google bin dot com . haha

Pencarian aku berkisar dengan kegunaan wasabi dalam makanan . Sebenarnya kegunaan wasabi dalam makanan telah lama di gunakan . dan banyak makanan telah di campurkan dengan wasabi menyebabkan ia bertambah sedap . korang rujuk link ini .

[ RESEPI ] KEGUNAAN WASABI DALAM MASAKAN YANG KORANG TAK TAHU !

Contohnya, Apabila di campur wasabi dengan mayonese. korang akan dapat wasabi dan mayonese. tetapi AMARAN ! kepada yang tak suka pedas. jangan makan wasabi. haha tapi aku makan tak la pedas sangat wasabi ni sebenarnya.Selain itu, wasabi juga boleh  dengan salad dan tomato . menjadikan dia lebih enak dan menarik.

Ada juga mencubanya dengan sayur-sayuran . sekali tengok macam coslo yang kita makan dekat KFC. hehe selain dari menambah rasa dalam masakan, wasabi juga membantu kita dari aspek kesihatan.antaranya adalah mencegah kita dari  keracunan makanan dan menjadikankita awet muda.

Banyak kegunaan wasabi sebenarnya . korang boleh tengok dekat entri ( 12 perkara yang 100% lebih sedap bila di makan dengan wasabi ). korang pasti tak akan kecewa. malah korang akan lebih suka mencari wasabi selepas ini.

oh ya, ingat wasabi tau bukan wahabi. nanti geng-geng wahabi marah aku pulak. haha baca elok-elok tau. link tersebut  memang membantu untuk korang buat pembaharuan dalam resepi korang. boleh lah masak untuk encik suami shuben dan sebagainya. nak tau caranya. kena klik link tu ya. sebabnya tu blog orang lain. takkan aku nak copy sebijik2 kan. just back link ke situ je .

selamat mencuba !

sekian

Previous Post Next Post