9 Lokasi Makan Laksa Terkenal di Seluruh Malaysia !


TEMPAT MAKAN LAKSA I Aku tahu ! korang mesti tengah lapar kan. jadi aku nak kongsikan beberapa tempat menarik untuk korang singgah makan. tapi kali ni aku terus kepada satu makanan dan satu lokasi sahaja ! Makanan yang aku maksud adalah Laksa !

Aa89


yeaayyy, buat penggemar laksa . pastinya info ini amat bermakna untuk korang. macam aku aku suka juga makan laksa. tapi bukan selalu la aku makan. lokasi pertama adalah di Pulau Pinang ! Di sebabkan aku pernah makan dan rasa laksa ni. jadi aku recomen la dekat korang untuk pi makan dekat situ. berikut adalah lokasi Laksa Janggus , Balik Pulau , Pulau Pinang .


Laksa Janggus, Jalan Bahru, Kg. Perlis, 11000 Balik Pulau, Penang

340d

Kedai ni beroperasi setiap hari  kecuali hari rabu.  kalau korang datang penang. memang rugi la kalau tak try laksa Janggus ni. Aku tau, dekat penang ni banyak kedai makan yang sedap-sedap . tapi korang kena try yang ini. Yang pasti, kedai orang Melayu dan juga Halal .

Di samping tu, korang juga boleh merasai pengalaman duduk di kampung, sebenarnya ni kawasan kampung aku. ahaha sebab tu lah aku pernah makan sini. weee.. kedai ni juga pernah masuk rancangan jalan-jalan cari makan.

Dan sejak itulah, kedai ni penuh dengan orang . sampai kena beratoq untuk beli laksa. ABC dekat sini pun sedap juga. tambah2 time panas-panas lagi. fuuhh.. aku tau , korang tengah mengalir air liur kan.. hohooho .

Untuk korang lebih telan air liur yang banyak tu, korang terjah lagi 8 lokasi laksa di Malaysia. Antaranya di Pahang, Kelantan , Sarawak dan lain- lain lagi. Korang boleh baca ( DI SINI ) . Aku harap korang dapat la ke lokasi yang di nyatakan itu. Ingat ! kalau mai penang , singgah kampung aku , p makan laksa naa. hehe

Selamat Mencuba ! Oh ya, tak sangka dalam list 8 tempat makan laksa tu ada tempat di kelantan. Aku ingat orang kelantan makan laksam jee. hehe betul ke ? korang kena tengok 8 list tu, mana tau korang pernah sampai atau belum lagi kan. boleh belanja member-member. jangan asyik belanja gambar je. hehe KLIK SINI

Sekian .


Jom like Page admin untuk info menarik !

4 comments.. read them below or add one

Sheila Adziz Sheila Adziz December 2, 2015 at 10:54 AM
perghhh sedap...... laksa akak mmg suka....
Sally Samsaiman Sally Samsaiman December 2, 2015 at 12:21 PM
layaannnn ooo makan laksa! hahahaha
Media Sensasi Media Sensasi December 2, 2015 at 6:32 PM
Tengok pun dh lapaq.. mohon pos oiii

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)